Themaweken horloges: toon je goud of goudkleurige horloge, vanaf post 1132 tot 3-5-2026. Lees goed de inleiding Deel 4

Ik heb oh oh den haag gekeken. Die serie van vorig jaar of zo. Grandioos. Zo eerlijk als goud, mooi.

2 likes

Zo voelt het niet hoor - heb vergeleken met vroeger wel meer moeite met opruimen :thinking:

3 likes

Doxa Automatic jaren 50 cal. eTa 1256

DOXA Jumboformaat 37 mm uit de jaren vijftig.jpg

Doxa Oversize, cal.1147, 1955

5 likes

Vervelend, herineringen laten gaan of ervaar je dat niet zo.?

1 like

DUWARD cal. Unitas 176 jaren vijftig

5 likes

Niks speciaals eigenlijk - heb altijd de meer kostbare horloges na een tijdje weer verkocht, niet te dragen wegens kwetsbaarheid, duur in onderhoud en ‘zonde als er bij fietsen ofzo iets mee gebeurt’… :grimacing:. En voor weinig geld is er altijd veel leuks te koop geweest - en nog…
Ik ben niet op merken gefixeerd, niet op film horloges of andermans grails. Velona, Prisma, Swatch, Oriënt, Casio, Timex of vintage plakmerkjes, alles heeft zo zijn charme vind ik. En als ze niet werken is reparatie redelijk te betalen, niet onbelangrijk :hugs:

4 likes

Man wat een mooie foto, prachthorloge.

2 likes

Fijne avond nog

8 likes

Die DuBois is ook niet verkeerd :+1:. Maar zie ik nu een chippie tussen 5 en 6 uur of komt dat door de foto?

1 like

Nee hoor, denk door de lichtval, zo iets duidelijker van dichtbij.

7 likes

Ik dacht al zoiets, nu zie je ook mooi de bolling van het glas👍

2 likes

Klinkt goed, niks mis mee.
Ik moet zeggen dat door dit forum ik wel steeds meer moois zie en daar zijn geen 4 of 5 nullen voor nodig, maar dat had jij al uitgevonden :sweat_smile:

3 likes

Ook even in het archief gedoken :innocent:

10 likes

EBEL 130 Basiskaliber ETA 1100 Circa 1950s

8 likes

EBEL HAMMER AUTOMATIC 123 AS1298 Circa 1950s

7 likes

ELJO 21 JEWELS Circa 1950s
WAAROM HEEFT EEN HORLOGE 21 JUWELEN?

7 likes

ENICAR ULTRASONIC cal. AR 980 Circa 1960s

Je moet RACINE lezen, te beginnen met de laatste letter, van de naam van de oprichter: Ariste Racine. Met de onschatbare hulp van zijn vrouw realiseerden ze in 1913 het gedurfde project om de horlogemakerij in te gaan. Initialen A.R. Maar omdat het onmogelijk was om het merk “Racine” te registreren (het was al geregistreerd), werd er gekozen voor een anagram. Enicar was geboren. Maar er was nog geen sprake van productie; de ​​eerste exemplaren verlieten het familiehuis. Na de Tweede Wereldoorlog zou Enicar, door een combinatie van functionaliteit en marketing, exploratie en extreme sporten ondersteunen, of het nu ging om een ​​expeditie naar de Mount Everest of autoracen.

5 likes

EWECO

5 likes

Ricoh Medallion

6 likes

Mogguh, nog maar een ouwetje dan.

8 likes