Themaweken horloges: toon je goud of goudkleurige horloge, vanaf post 1132 tot 3-5-2026. Lees goed de inleiding Deel 4

6 likes

Blijft mooi.!! :star_struck:

2 likes

Zeker wel, Macx zou zomaar een groothandel kunnen beginnen :wink:

2 likes

Zitten allemaal in de verzameling; het zijn geen dure horloges. Ik heb een paar horloges zoals Omega en Longines die wat duurder zijn, maar het gaat mij erom om lekker aan de slag te zijn met opknappen en nu doe ik de laatste maanden ook verchromen en vergulden.
Ik koop meestal op een veiling in Zweden, soms op eBay, waar ik de Ball heb gekocht, mijn allereerste horloge en het begin van de verzameling. Ook op Catawiki weleens gekocht en ook een de veiling in Tsjechië, die heet Aukro.
Nu ben ik wel klaar met kopen en nog meer horloges erbij is niet meer nodig. Ik kan nu wel een tijd vooruit met sleutelen en kasten opknappen.
Het leuke is als je een grote verzameling hebt, dat je niet snel uitgekeken bent en soms horloges tegenkomt die je al tijden niet meer had gezien. Zo blijft het altijd leuk om een van de verzamelboxen te openen.
Zulke thema’s zoals deze, dan loop ik mijn verzameling na; ze zijn alle gefotografeerd en zitten in mappen in alfabetische orde op de computer. Zo kom ik ook de horloges tegen die ergens in een verzamelbox moeten zitten, Daarom vind ik die thema’s zo leuk, maar meestal kom ik nooit tot Z. Daar zitten ook nog Zim, een Russisch merk, en Zenith te wachten om weer eens gepost te worden. Ik denk dat ik ook deze keer niet tot Z kom, we zullen zien. De horloges met alleen gouden wijzers, die sla ik nu over anders kom ik zeker niet toe aan Z.
Ik ben nu bij de letter F dus ik ga nog even kijken wat daar nog zit voor leuks.

2 likes

Ha Macx, zo herkenbaar. Soms kom ik horloges tegen die ik nog niet in de Dbase heb staan😉. He maar Macx als je nog eens een Bulova day date tegenkomt op een veiling. Zou je die dan willen kopen voor mij, met het geld zit het altijd goed👍

2 likes

Is genoteerd, Ferry. Ik zal erop bieden als ik er een tegenkom.

1 like

Top Macx, zelf durf ik het niet. Je weet ben a-technisch he en weet met vintage dan nooit wat ik koop. Jij hebt er meer kijk op👍

1 like

Fortis True Line

4 likes

GEZET PLANA circa 1955

3 likes

GINSBO Greenwich 21 jewels 1950s

4 likes

He slimpie, noem ik jou altijd Macx. Hoor ik net van een maatje van jou dat je Wolter heet :wink: