Themaweken horloges : Toon je horloge met 24 UURS-TIJDSAANDUIDING vanaf post 2985 !, deel 3

Linksomdraaiend.

11 likes

Geen wijzers, ook geen schijven zoals bij een jumphour, maar draaiende rollen zoals bij een ouderwetse benzinepomp:

13 likes

Heen en weer heen en weer.
Het is wel anders dan anders. :rofl:

9 likes

image

Deze vind ik wel heel bijzonder. Zou 'm graag willen, maar zeer zeldzaam lijkt me.
De Turtle Astronaut.

【F】 #TBT Turtle Astronaut: A Bizarre But Amusing 24H Deadbeat Watch

5 likes

9 likes

Misschien wel te gewoontjes voor dit topic, maar toch…

6 likes

Het Voedingscentrum had toch iets anders in gedachten toen Citizen met de schijf van twee aankwam.

9 likes

8 likes

Back to the 90s.
Made by Citizen.

8 likes

7 likes

7 likes

24-uurs:

4 likes

Ik denk dat je mijn koffer bedoelde, ik heet hier anders dan op WhatsApp :wink: Dank dat je me op het bestaan van dit thema wees, wegens drukte en persoonlijke omstandigheden had ik het even gemist. Daar gaan wij:

Een LED-display met binaire tijdsweergave. De bovenste rij geeft de uren weer, de onderste de minuten.

Abacus, een magnetische einzeiger, een magneetje onder de wijzerplaat houdt het kogellagertje (hier linksonder) op zijn plek.

Radcliffe Le Dome, de twee koepeltjes draaien rond, de een geeft de uren weer, de andere de minuten.

Mecexp MS1001, links de uren, rechts de minuten. Elektrisch aangedreven, de wijzers bewegen dmv een soort schroefdraad op en neer.

Happiewatch Viper, de giftandjes zijn de wijzers. Uren links, minuten rechts. Er zitten twee uurwerken in, één voor elke wijzer.

Olto-8 Roto, wandering hour/star wheel complicatie.

Olto-8 Infinity, het kleine driehoekje op de binnenste schaalverdeling geeft de uren weer, het naaldje bij de buitenste schaal de minuten.

Een verjaardagscadeau, geen idee wat het merk is. Twee kogellagers in een soort van spoor. Werkt net als de einzeiger met magneetjes. Tricky: de buitenste zijn de uren, de binnenste de minuten.

Future Funk, een Japanse microbrand. Werkt met rolletjes, zoals een oude elektrameter of kilometerteller. En paar posts hierboven stond er ook een, van een ander merk.

Weliswaar “gewoon” digitaal, maar wel met LED dus ik vind dat hij telt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn excuses voor de matige fotokwaliteit, ik heb ze wat gehaast gemaakt.

7 likes

Sterkte grote vriend! Toch fijn dat je ze weer even met ons deelt, tussendoor.

1 like

Dank!

1 like

:joy: Inderdaad, excuses, jij was het met je unieke verzameling! :100:

1 like

Eentje met 1 wijzer:

4 likes

Wel een extra wijzer voor de gangreserve dan :yum:

6 likes

6 likes

Lekker deze! :boom:

Stiekem staat een regulator bij mij op de verlanglijst… :blush: