Themaweken horloges:toon je horloge met een bronzen kast-band, dus niet alleen de wijzerplaat,vanaf post 3675 t-m 18-1-2026 LEES DE INLEIDING! , deel 3

Nee hoor - absoluut niet! - na lange jaren in de kneusjesbak te hebben gelegen zonder enig uitzicht op revisie verdwijnen zulke horloges uit mijn playlist :sunglasses:

1 like

Tja aan boxliggers heb je uiteindelijk ook niets. Maar ze waren er dus echt slecht aan toe dat een service te duur zou zijn. Dan snap ik echt dat je er geen spijt van hebt :+1:

Viel mee, vooral missende wijzertjes etc - leuk voor restauratie maar dat talent mis ik nu eenmaal ! :innocent: - misschien verdwijnt deze licht misbruikte Pontiac ook nog eens :sunglasses:

1 like

Mijn eerste aankoop via het forum 7 jaar geleden.
Nog steeds blij mee en de favoriet van mijn vrouw dus…

12 likes

Alleen wat stofjes op de plaat. :thinking:

6 likes

Foto niet van vandaag

7 likes

Al gepost in Oris topic, pointer date:

10 likes

7 likes

Schandalig crossposten, de moderne koning der pointer dates, Oris BCPD.

10 likes

80th anniversary BCPD

12 likes

Vrije dag he, 2 Rollies, gisteren naar Maastricht met mijn maatje, straks ff kijken voor een nieuw thema :+1:

Zelf mijn Dweller om de pols, volgende foto die van Jeroen en mij :+1:

fijne dag vrienden :+1:

1 like

Goede reminder

2 likes

Heb het nieuwe thema al weer klaar, gaat laat vanavond online. Anders beginnen ze weer met het is zondag, dus vrije keuze dag :wink:

1 like

2 likes

Goedenavond themavrienden,

Deze week is het thema horloges: toon je horloge met een bronzen kast/band, dus niet alleen de wijzerplaat vanaf post 3675. Zelf heb ik er maar 1, dus die post ik ook komende week

Denk niet dat het makkelijk is want in de afgelopen jaren zijn er wekelijks al heel wat thema’s voorbij gekomen. Maar hebben jullie een idee, stuur ff een pb. De rest zoek ik wel uit :smiley:

Afgelopen week geen pb gekregen met een thema, dus vrienden help mij :+1:

Dus voor de duidelijkheid, heb ik een aantal voorbeelden geplaatst waar het thema aan moet voldoen. Helaas heb ik er zelf maar 1, maar dat mag de pret niet drukken :smiley:

LET OP, alleen met een bronzen wijzerplaat voldoet niet aan het thema, zoals jullie weten krijg je dan de papagaai om de oren :smiley:

Als voorbeeld heb ik o.a Oris, IWC, Panerai en een Tudor. :smiley:

Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week alleen weggelegd zijn voor de mensen die zo’n horloge hebben. :wink:

Maar zowel in het rood als in vintage kan zeker iedereen meedoen, in het groen is even afwachten of mensen ook naast Rolex andere horloges hebben met een bronzen kast/band? Ik laat mij graag verrassen, :smiley:

Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen :smiley:

Wens iedereen weer een leuke themaweek :+1:

Dit thema loopt tot 18-1-2026.

2 likes

Nou Ferry, komt ie hoor…
Zal er een klein verhaaltje bij vertellen,
Is een erg bijzondere Squale (vind ik)
Uitgebracht ter gelegenheid van 65 jaar Squale.
Squale heeft in die periode een aantal mooie horloges gemaakt waar ze erg hun best op hebben gedaan en waarvan ik denk dat ze niet meer komen., vanwege het kostenplaatje en ik vind dat Squale een andere design richting op is gegaan…
Vanwege de Bronze kast die eigenlijk een One Off is voor dit horloge,materiaal, design, plaats kroon.,
De Bezel idem, materiaal, design, en alleen voor dit horloge gemaakt.
De wijzerplaat is er mooi gemaakt en straalt kwaliteit uit, plaats datum One of , de indices , poppen, lekker richting bronze green wat dan weer naar de bronze kast toe trekt…
Zeer goede Lume, ook om het datumvenster.
Een mooi geheel op de blauwe niet originele Summit strap.
Voor de zomer staat er een green rugged canvas strap op de planning…
Zo, een heel verhaal, nu nog een paar fotos :smile:

8 likes

Leuk verhaal bij deze mooie Squale en dito foto’s, die band vind ik er heel goed op staan. Mooie combi, zelf zou ik er geen canvas band op doen. Maar he, smaken verschillen he :wink: :+1:

2 likes

Geloof het of niet, ik heb er een :partying_face:

Zelfbouw

5 likes

A.U.B. geen Papagayo :parrot:

6 likes

Hier is die dan beste themavrienden, mijn enige horloge met een bronzen kast, de Hamilton Aviation, gewoon een leuke dresser. Vraag mij alleen af wanneer het brons patina gaat vormen of is dat wanneer ik al jaren aan het hemelen ben :wink:

Vandaag om de pols, hoop dat ie binnen 1 dag patina gaat geven :rofl:

Tis wel stil, weet zeker dat er nog veel meer bronzen horloges op het hf rondzwermen :grinning:
Dus kom maar door met de horloges :+1:

4 likes