Een Super Compressor, of is het Supercompressor?
En misschien als ik tijd heb straks nog een wekker.
Een Super Compressor, of is het Supercompressor?
En misschien als ik tijd heb straks nog een wekker.
tuurlijk mag dat, op zondag is het altijd vrije keuze dag. Vanavond kom ik weer met een nieuw thema. Hoop dat je mee kunt doen
En gisteren voldeed je prima aan het thema ![]()
Voor de hele snelle kijker zouden het 3 kronen kunnen lijken maar dat zijn het niet.
Maar dat is helemaal niet erg want het is Zondag dus dan mag alles.Ik kan alleen niet wachten tot ik deze schoonheid een keer in dit topic kan plaatsen omdat ze echt aan het thema voldoet. ![]()
Tja Gerben, mag niet aan vriendjespolitiek doen, dus je verdient hem echt. Inleiding natuurlijk gelezen ![]()
Deze dame die de 100 jaar al even gepasseerd is:

Zilveren herenzakhorloge, ook al 100 voorbij.
En deze iets modernere dame uit ca 1937. En ja, je zou dit een mix kunnen noemen, maar tussen de voorbeelden staat ook een horloge met een kroon ipv XII. ![]()
Dan gaat het papagaaien regenen.
De Romeinse cijfers 4 is niet 4 stokjes naast elkaar, maar de v min 1 .
Het getal 4 wordt in Romeinse cijfers geschreven als IV.
Small brother is watching you ![]()
Je hebt gelijk, die had ik zelfs als voorbeeld staan. Maar dat is bij praktisch alle Rolexen het geval op de Rolex Cellina en idd de oude vintage Rolexen. Was dus echt een fout van mij. Verdien dus de papagaai in mijn voorbeelden. Geef mij maar de papagaai, verdien ik ook gewoon ![]()
Nogmaals mensen, uitsluitend dus Romeinse cijfers op de wijzerplaat.
Dus voor nu moet het duidelijk zijn, ALLEEN Romeinse cijfers!!!
Dus @M_Singer vergeet voor nu de papagaai maar en @rorymoer helaas moet ik ook de IWC en de Rolex afkeuren.
En bij @Jenneke de laatste foto van de Gruen, even weer een leermomentje voor mij. ![]()
Maar zal nu zeker meer alert zijn, krijg je vanaf nu een papagaai dan heb je hem ook verdient. En @Jesus wat de vier betreft mag het IIII of IV zijn. Ben ik toch een beetje coelant toch ![]()
[quote=“fredpanarai1, post:4048, topic:561341”]
Correctie, stonden 2 foute voorbeelden in de post 3949 bij de Rolexen. Heb deze dus verwijdert en opnieuw het thema gepost!! Nu dus in post 3959
Goedenavond thema vrienden,
Deze week is het thema: toon je horloge met een wp met alleen Romeinse cijfers vanaf post 3959 t-m 22-2-2026
Zelf ben ik er niet zo’n liefhebber van, ik vind de uurmarkeringen net iets te druk. Maar he, themaweken is voor alle leden op het hf
. Zelf heb ik er maar 2 omdat het wel in mijn collectie thuis hoort.
In de afgelopen jaren zijn er heel wat thema’s iedere week voorbij gekomen, dus mocht je een leuk thema weten, schroom niet om mij een pb te sturen. Die noteer ik dan in mijn lijst ![]()
In dit thema draait alles om horloges met een wijzerplaat waarbij de uurmarkeringen Romeins zijn, moet hf breed te doen zijn.
LET OP, gaat dus alleen om horloges met een wijzerplaat met alleen Romeinse cijfers, dus geen mix van Romeinse en Arabische wijzers, jullie weten de papagaai ligt op de loer ![]()
Dus voor de duidelijkheid, heb ik een aantal voorbeelden geplaatst waar het thema aan moet voldoen.
Zowel in het rood, vintage en het groen zouden een hoop leden mee kunnen doen!
Dit thema loopt tot 22-2-2026.
Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week geen groot probleem zijn ![]()
Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen ![]()
Wens iedereen weer een leuke themaweek