Dan ga ik je lekker als eerste feliciteren met je vijfje en wens ik je veel draagplezier
. Ik zat alle kanten op te denken, ja zeker ook Seiko maar kwam er niet uit en dan die milanees zette mij echt op het verkeerde ben. Maar staat echt goed op je Seiko
Een lip r148 en hoewel ie loopt en goed loopt, is ie al jaren niet meer onderhouden en ik heb 0 kennis van eletronische batterij aangedreven balans movements. Dus zal mijn volgende project zijn “service een elektronische r 148” Van mijn maatje een paar r148 oefenstukken gekregen en Vandaag de originele lip documentatie en tools in de brievenbus gevonden. Ai t is allemaal in t frans eerst maar eens vertalen voor we dat ding uiteen gooien
De technos jumhour, ik krijg het niet op de foto maar t glas is wel degelijk licht - heel licht - gebold
Niets dan goeds mag ik hopen
Leuk thema, Ferry! Kan ik ook weer eens meedoen.
Veel vintage hier in de collectie, dus ook veel bolle - meestal plexi - glaasjes.
Een vrij willekeurige greep uit het foto archief:
Ciny met ST 69-21, ca. 1970
Bendix met AS 984, ca. 1940
Marvin met Unitas 6300, ca. 1950
Dalila met bol mineraal glas. Cylindergang uurwerk onbekend, ca. 1925
Titanic met ST 97, ca. 1980
Jenco met FHF 28, ca. 1955
En tot slot een moderne, niet vintage, recente aanwinst
Rodania met Quartz Ronda uurwerk.
Er was trouwens al eens een draadje met bolle glaasjes hè? Ook leuk om nog even terug te kijken:
Mijn bijdrage daar mag hier dan ook nog wel een keer:
Bol en bejaard:
Dat wordt dan een flinke uitdaging, maar komt goed met jou technische kennis .
Maare je woont in België toch, en geen Frans spreken? Krijg je dat niet standaard op school, neem aan dat de Walen toch ook Nederlands op school krijgen?
Tuurlijk, had je wat anders verwacht dan
Tuurlijk, heeft ome Ferry ooit moeilijk gedaan . Oeps, ja dat was een tijd geleden, deelde ik nog stafwerk uit
.
Maar als ik naar mijn SD goed kijk is het glas echt vlak, maar bij sommige andere horloges weet ik dat dit niet het geval is en toch moeilijk vast te leggen op een foto
Leuk Lex dat je meedoet, en vooral in het vintage is er genoeg van te vinden. Probeer altijd mijn best te doen om een thema te bedenken waar bijna iedereen aan mee kan doen. En het klopt dat er van sommige thema’s van mij al draadjes bestaan, maar mijn thema’s duren maar een week he, dan komt het volgende thema er al weer aan
Maar blijkt maar weer wat voor mooie collectie vintage je hebt Lex, heb je nog wat over voor de rest van de week
En zie ik nu toch dat je een keertje vreemd gaat met een Rodania quartz , als je maar lang genoeg wacht wordt ie ook vanzelf vintage
Morgen ga ik eens even die draadjes doorspitten en van het moois genieten. Het volgende thema wat er aan gaat komen zal voor sommige mensen iets lastiger zijn, maar ja kan ook niet altijd 6 gooien toch
Natuurlijk kan ik frans spreken en schrijven, maar het is wel technisch frans en dan moet ik toch ook even zoeken hoor
Jazeker mag deze King Seiko, deze heeft licht bolvormig saffierglas dus telt gewoon mee
Ha Saar, nou ik heb een tas vol met replika zakhorloges was destijds een abonnement op te krijgen in Belgie. Bij elk horloge heb ik veel tekst over de historie van deze horloges, in het Frans dus . Zitten ook veel foto’s van klokken bij, ook met de historie in het Frans. Best wel leuk, horloges uit de 18, 19 en 20e eeuw. De echte zijn niet te betalen natuurlijk
Ben benieuwd, leuk om hier foto s daarvan te plaatsen.
Denk dat dit niet mag, daar het replika’s zijn. Zal eens informeren bij een moderator en dan een voorbeeld van zo’n replika laten zien. Zijn dus geen 1:1 kopieën, maar meer stuk geschiedenis van deze horloges.
Een hele mooie!