Leuk thema. Heb 1 GMT
En zoals gevraagd de specs:
- gmt 1675
- 1961
- exclamation point (duidt op overgang radium naar tritium)
- chapter ring
- gilt dial
- pointed crownguard
- dikke bezel vierkant gekant
- fat font inlay.
- en de bijbehorende rivet oysterbracelet.
- geen cyclops
Schitterend!
GMTs, heerlijk!!
Dit is wat ik op dit moment heb:
Een Bulova met een full lume dial en een 9075 true GMT uurwerk
Niet echt een GMT maar een slaved 24h hand. Met de draaibare ring als een GMT te gebruiken
16570
Hier toevallig niet zichtbaar maar de datum kan omgewisseld worden voor GMT
Tudor GMT; het grappige aan deze is dat ik de tijdzones echt heel veel heb gebruikt. Voor m’n vorige werkgever kwam ik wel eens ergens, en zeker als dat meerdere verschillende tijdzones in één trip zijn is zo’n horloge verrekte handig.
Het andere grappige van dit specifieke horloge is dat ik weet waar die allemaal is geweest met mij:
Om te beginnen dan deze maar: mijn Certina DS Podium Chrono GMT COSC:
Een quartz GMT horloge met het ETA G10.962 BF Precidrive COSC caliber, dat een maximale afwijking van +/- 10 sec. / jaar heeft.
Met saffierglas en een bruine lederen band. Niet één van de kleinsten; het heeft een diameter van 42 mm, de kroon en de pushers niet meegerekend.
En dan deze:
Mijn Bulova Wilton GMT; een automaat met het Miyota 9075 caliber, die een onafhankelijke, in stapjes van een uur verstelbare uurwijzer heeft, en daarmee een “true” of “traveller” GMT genoemd kan worden.
Ook al geen kleintje: deze meet zelfs 43 mm zonder kroon meegerekend.
Morgen meer in dit theater.
Volgens mij geen GMT hier op een GShocky na…
Oh wacht, ligt nog ergens een Landeron
Mn laatste echte GMT is meegenomen door ene فَرِيد
Toppie Brick hele mooie vintage. Domme vraag wellicht, maar had je deze in 2 varianten? 1 met de kroonbeschermers en 1 zonder?
Ha Ivar, die Tudor is net zoals jij een ware wereldreiziger . Geen idee wat jij voor werk deed, maar je hebt heel wat van de wereld gezien
Enige waar ik een beetje mee zit is de G-shock, digitale gmt?
Toppie Huibert, zeker ook met de info erbij
Ha John, jij weet zelf niet eens meer wat je hebt. Trekt af en toe een laadje open en komt er weer wat te voorschijn
Jee man, heb je dus gewoon een unieke GMT verpatst, echt zonde
Enne je weet dat ik ook Arabisch spreek he, had gewoon العبارة bij naam genoemd
Zie dat jij ook zo’n digitale gmt hebt, niet echt iets voor mij. Lekker boeien toch want daar gaat het niet om
nee de 1675 heeft altijd een kroonbeschermer, de 6542 niet.
dit is de eerste met kroonbeschermer zeg maar
Rond de honderd landen zelf, m’n Tudor GMT een stukje minder. Wel veel voor werk, helaas (transport).
Hardwarematige complicaties vs softwarematige blijft altijd een interessante.
Deze specifieke module in m’n GShock is er een die twee tijden tegelijk kan laten zien, dus ik tel ‘m mee maar snap dat anderen dat niet doen
UTC (wat eigenlijk de juiste benaming is) staat als grote tijd, lokaal als kleine.
Is zwaar maar zoals bij veel werk maar elk nadeel hebt zijn voordeel. Zo heb jij de halve wereld gezien
Je G-shock heeft een digitale GMT, dus telt die gewoon mee. Dat het niet mijn horloge is, net zoals de Casio van @JohnvdT is niet belangrijk
Een tijdje geleden heb ik deze Venizianico overgenomen van @JohnvdT die nog vrij nieuw was. Dit is zeker een microbrand met een oplage van 250 stuks.
Mooi ook dat de wijzerplaat met parelmoer in mozaiek vorm met de hand is ingelegd.
specs:
Dial: 39mm
lug to lug: 45,5 mm
saffier glas met AR
bezel: 120 kliks
super luminova
Band: Canova RVS
uurwerk: NH35A
20 ATM