Themaweken horloges : Toon je horloge met licht/gebold glas vanaf post 1516, lees goed de inleiding” deel 3

Specificaties? Eigenlijk alles, behalve een mechanisch uurwerk. Maar ik kocht deze niet voor de specs, maar vanwege de grotendeels geborsteld RVS kast en band, de fraaie, scherpe contouren van die kast, de sunburst dial met zwevende uurmarkeringen en mooi bescheiden subdials.
Op verzoek van Ferry toch nog even de specs:
40 mm
Saffier
Radio controlled
Solar
10 atm
Stopwatch
Timer
Alarm
Dag en datum
En GMT op de subdial natuurlijk, die nu staat ingesteld op Nieuw-Zeeland, waar mijn zwager woont.

3 likes

misschien wel het belangrijkste toch, looks vind ik ook altijd heel belangrijk. Aparte kleur die w.p rood/bruin?

1 like

De wijzerplaat ziet er meestal titanium grijs- bruin uit. De laagstaande zon zorgt hier voor special effects.

1 like

6 likes

Vandaag is de Squale 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica aan de beurt, heel fijn horloge.

Nu zijn jullie gewend dat ik de specs benoem, doen we nu eens even anders. Trek er even 5 minuten voor uit en zie alles wat deze GMT in huis heeft, is echt de moeite waard :+1:

Morgen post ik mijn laatste GMT en zondag, ach jullie weten het wel vrije keuze dag en kom ik weer met een nieuw thema :smiley:

Fijn weekend iedereen :+1:

3 likes

Prachtig horloge. En echt handgemaakt!

2 likes

Certina DS Action GMT. Met true GMT uurwerk.

4 likes

Vandaag als ik het goed heb, de laatste GMT. Het is de Tissot Tradition GMT quartz.

Lekker dun een GMT quartz, voel je dus amper om de pols :smiley:

Nog even wat specs voor diegene die het leuk vinden:

ref. T063.639.16.037.00
dial 42 mm
w.p wit/zilver afhenkelijk van het licht
uurwerk ETA G10.961
saffierglas
dikte 11mm
GMT in de subdial op 10 uur
Originele leren band Tissot met vlindersluiting

En zoals jullie weten morgen vrije keuzeu, dus laat ze maar zien de mooie horloges :+1:

5 likes

Had ik het al eens aangegeven, zondag is vrije keuze dag he :wink:

En vanavond maak ik natuurlijk weer een nieuw thema aan, opletten dus :wink:

Fijne zondag iedereen :+1:

3 likes

Vrije keuze :partying_face:

6 likes

Deze is tot donor benoemd.

3 likes

:wink:, benieuw wat die gaat afstaan. Een nier, hart :grin:

1 like

Alles wat maar nodig zal blijken te zijn…

1 like

Vrije keus dus net als gisteren de Junghans.
Fijne zondag allemaal.

4 likes

Jura in de verte

4 likes

Goedenavond Thema vrienden,

De vakantie is voor velen al weer voorbij, dus wordt het weer een thema voor 1 week vanaf post 1516

Deze week is het thema je horloge met gebold/dome glas, dit kan licht gebold zijn of horloges met zoals ik het noem een koepel erop.

Het leuke van dit thema is dat iedereen er weer aan mee kan doen vanuit het rood, vintage en het groen. Hoe leuk is dat, respect voor elkaars horloge :smiley:

Natuurlijk heb je ook zakhorloges met dome glas, die mogen dus ook :+1:

Heb daar een paar als voorbeeld gekozen, een Helberg, Meistersinger, Royal Empire, enz. Zijn er natuurlijk nog veel meer, dus laat mij graag verrassen. Belangrijk in dit thema is dat het horloge gebold/dome glas moet hebben, alles mag van gerenommeerde merken tot horloges van ome Ali zolang het gebold/dome glas heeft.
Helberg
meistersinger-nes903-neo-saffier-16448330

Het zou leuk zijn niet verplicht, als je wellicht een paar specs benoemt en/of je ervaringen met het horloge.

Ben je nog met vakantie en heb je zo’n horloge om de pols, maak dan tevens een leuk vakantie kiekje. :smiley:

Mijn voorbeelden heb ik van het internet geplukt, sorry maar wil zelf komende week ook wat posten (knipoog) en natuurlijk spreiden over de week, kan ik iedere dag posten :smiley:

Ik hoop dat ondanks de vakantie, weer veel leden deze week mee gaan doen.
Inmiddels zijn er dan weer veel leden thuis en helaas weer aan het werk.

Mocht je een ingeving krijgen van een leuk thema, een pb doet wonderen :+1:

En jullie weten, zondag is altijd vrije keuze dag, dus alles mag van flik flak tot R. Mille :grin:

Ben benieuwd welke merken ik allemaal ga tegenkomen :+1:

Wens jullie natuurlijk weer een fijne themaweek. :+1:

9 likes

Licht gebold chevee / empire glas in een spillman kast opgetrokken in acier stabryte en een prachtige valjoux 22 herbergend. Geboren in de 2de helft van de jaren 30 en wat mij betreft in mint conditie. Eén van onze mooiste en zeer precies voor een 90 jarige.

11 likes

Al mijn horloges hebben een bol glas.

Deze 4 vind ik zo dadelijk foto’s van.

13 likes

Dome

Curved

De Citizen is een fijne vintage handopwinder met groene sunburst.

De Breil is een Youngtimer, quartz chronograaf, met zwarte/antraciet sunburst op plaat en subdials.

Ik zal er nog wat meer delen komende week. Leuk thema, Fer!

9 likes

Geheel toevallig hebben m’n twee huidige horloges een (licht) gebold glaasje. Ik houd ervan…het geeft altijd een heerlijk speels beeld.:ok_hand:

De Squale Ferrovia Ceramic 40mm…

En de Sixty-five Crazy Numerals 40mm…

13 likes