Themaweken horloges: toon je horloge(s) die je van je partner gekregen hebt of die jij aan je partner gegeven hebt voor haar-zijn verjaardag, vanaf post 1936 tot 5-7-2026 lees goed de inleiding voor de duidelijkheid. Deel 4

Fantastisch mooi en breed inzetbaar horloge.
Draag deze erg veel.

De @Brunmontagne ook zo, heerlijke gada knaller.
Maak er veel polstijd mee.

De Pelikaan helaas verkocht…mis deze wel. Niet genoeg om weer eens te vangen.
De Delft watch works is geniaal mooi, maar ik draag zoiets dus totaal niet…
Dus aan mijn zoon gegeven en die is gek mee.

3 likes

Ik moet een HFLE echt mooi vinden, dus koop niet omdat het dan een HFLE is. Maar tot nu toe vind ik de Squale het mooist :+1:. Vrijdag nog maar 1 posten :smiley:

IMG_7900

4 likes

En verder… in 2007 kwam er weer een handopwinder met het bekende Unitas 6498 uurwerk, een Auguste Raymond. Oplage maar liefst 50 stuks… ik heb weer nr. 18 maar dit keer dus 18/50

Door naar 2008, deze keer een Aerowatch. Het succes van 50 stuks van 2007 werd bij lange na niet gehaald… alhoewel er toen ter tijd een officieus minimum van 25 stuks werd voorgeschreven zijn er uiteindelijk 20 gemaakt…, hierbij nr. 18 van die 20 :

In 2009 viel Pellikaan Timing de eer te beurt een HFLE te verzorgen. Basis wederom het Unitas 6498 uurwerk. Wellicht dat er daardoor iets minder belangstelling was want ook van deze schoonheid zijn er uiteindelijk maar 20 gemaakt… Hubert Pellikaan kraste een persoonlijke boodschap op het uurwerk…

Later de laatste 2 van de eerste 10 officiële HFLE ‘s
Groet

Klaas

7 likes

7 likes

Top Klaas, echt genieten van je HFLE’s :+1:. Natuurlijk doe je ook dit jaar weer mee met de Ambassador met mereoriete wp, Ik wel iig, vind het een mooi horloge :smiley:

Natuurlijk ook vandaag nog een HFLE posten, bedoeling was dat ie voor mij zou zijn. Maar mijn lieve schat heeft hem gewoon ingepikt :wink:
De Pook 2022.
Dus ja moet ik die hier posten of mijn vrouw?. Nee ik post hem, zij denk er niet aan :rofl:

Heb alweer een nieuw thema voor komende week, beetje eigenbelang. Mag ook wel een keertje toch :wink:

Fijne dag vrienden :+1:

4 likes

Vrije zondag :tada:

5 likes

Vrije zondag

4 likes

Heel gaaf deze.
:pray:

1 like

Vrije zondag, hoewel was flink zweten bij Rikketik :smiley:

En natuurlijk komt er vanavond weer een nieuw thema, metname voor de bofkonten :wink:

Fijne avond :+1:

4 likes

Was druk dit weekend maar uiteindelijk toch even tijd voor de laatste HFLE’s uit de eerste jaren van dit forum. In 2008 viel de keus op Aerowatch, een redelijk onbekend merk. ETA automaat, desondanks was de animo was niet zo groot, uiteindelijk zijn er 20 geproduceerd. uiteindelijk is het best een mooi horloge geworden…
Hier nummer 18 van de 20…

In 2010 kwam er beetje vreemde eend in de bijt. Een Azimuth Back in Time horloge. Automaat en bijzonderheid was dat de wijzers en de tijdsaanduiding tegen de klok in liepen. Even wennen maar dat gaat uiteindelijk verrassend snel. Grappig detail is dat op de wijzerplaat de secondeaanduiding boven de 10 niet 50 is maar 20 en daardoor het jaar van uitgifte op subtiele wijze op de wijzerplaat staat. De wijzerplaat zelf heeft dezelfde kleur als de achtergrond van het forum. Echt een HFLE Ltd dus. Er zijn er 35 van gemaakt, hier nr 18/35

In 2011 viel de keuze op Steinhart. Mooie degelijke horloges maar heel erg geïnspireerd op bestaande onbetaalbare horloges van andere merken. Vind ervan wat je wilt, in mijn ogen is het best een fraai horloge. Kennelijk was ik niet de enige, er zijn er 40 gemaakt en hier is nr 18 van die 40

Na 2012 was het een beetje gedaan met de officiële HFLE’s. Diverse inkoopacties volgden en uiteindelijk werd het idee van een echte HFLE later weer opgepakt. Mijn prioriteiten verlegden zich in die tijd naar studerende kinderen en kwam de horlogehobby op een lager pitje te staan. Ik heb later de Delft Watch Works, de wit-blauwe Pellikaan en de Squale diver 2e hands aangeschaft, helaas niet nr 18…Eerlijk gezegd deden en doen me de andere HFLE’s niet zoveel dus die laat ik lopen maar respect voor allen die zich inzetten om de HFLE traditie voort te zetten !

5 likes

Top Klaas dat je deze week zo leuk meegedaan hebt :+1:. Vanavond komt er weer een nieuw thema, benieuwd of jij tot 1 van de bofkonten hoort :wink:

Had je nog een omega gevonden…???

1 like

Nope, niet 1 uit 1959 maar wel om een goed gevoel te hebben mooie Minerva gmt in nette staat gekocht :smiley:. Geen spijt van, dus NA zal nog wel volgen als Assie foto’s gaat maken :+1:

Goedenavond thema vrienden,

Deze week is het thema: toon je horloge(s) die je van je partner gekregen hebt of die jij aan je partner gegeven hebt voor haar/zijn verjaardag, vanaf post 1936 tot 5-7-2026

LEES DE INLEIDING ZODAT JULLIE WETEN WAT IK BEDOEL!!

Moet dus echt een horloge(s) zijn die je voor je verjaardag gekregen hebt van je partner of die jij aan je partner voor haar/zijn verjaardag hebt gegeven.

Er zullen vast leden zijn die dat vaker overkomen is :smiley:
En natuurlijk lekker spreiden over de week :smiley:

Dit thema loopt tot 5-7-2026.
En zoals altijd, zondag is vrije keuze dag!
Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen :smiley:

Wens iedereen weer een leuke themaweek :+1:

1 like

Gekregen voor mijn 55e verjaardag

5 likes

6 likes

En natuurlijk alvast voor je verjaardag gekregen natuurlijk, geen tussendoor horloge. Die geef je bij een speciale gelegenheid, dus voor je verjaardag :wink:. Zoonlief zal er ook uitermate content mee zijn :smiley:

1 like

Deze heb ik haar tussendoor gegeven. Ze draagt deze al jaren fulltime.

Nu zoek opdracht uit staan voor een nieuwe mooie speciale voor vrouw lief. Jij weet welke…

Heeft deze gekregen om mee te werken.

Andere zoon deze

En dochterlief voor haar slagen pabo
PSX_20260629_091556