Ik heb er al vele bekeken, maar met een dag op 12 uur en dan ook nog op staal, daar zijn er blijkbaar niet veel van. Maar toch ben ik er een tegengekomen die niet helemaal aan je wensen voldoet, want deze heeft de datum op zes uur, is nog mooier dan op drie uur. Wat denk je hiervan?
Model gaat het nu over, wat vind je van dit model?
Dag op 12 en datum op 6 uur vind ik wel heel mooi.
Dan zal ik de link naar je toe mailen en kun je het direct kopen. Wel eerst even onderhandelen, dat kan veel geld schelen. Vraagprijs ligt iets onder 1K, maar je mag onderhandelen, dus ik denk zo rond de 850 900 heb je het wel.
Merci, exact hetzelfde als de stalen defy’s - wat zijn die 37 of 38mm
Deze is 18k met een schroefkroon en al
van wie ik hem kocht, heeft hem in de jaren '80 of '90 gered van het omsmelten
Leuke update over jouw betrekkingen.
Iknhad ook nog even op je link geklikt maar dat is een veiling in amerika als ik het goed gezien heb.
Ik had hoop dat het een overview van je collectie was.
Ik las ook dat je vergulden en verchromen begint uit te vinden.
Electrolyrisch ( galvaniseren) op die manier wordt dat gedaan toch.??
Da het ie goed gedaan. Alleen nu in deze tijd, waarschijnlijk als je hem verkoopt ( ik denk t niet maar) zal het weer voor de goudprijs zijn of heb ik dat mis.?
Het vergulden doe ik met een electropen. Ik breng eerst een palladiumlaag aan en daaroverheen komt de vergulding. Bij verchromen wordt de kast ondergedompeld in een bad gevuld met elektrolyt.
Meestal bij verchromen wordt er eerst een koperstrike gelegd en daarna een nikkellaag en dan afwerken met chroom.
Maar waarom palladium voorheen platina toch. Bestaat er geen andere "primer, voor vergulden.
Volgens mij bestaat er ook vuurvergulden waarbij een "primer, niet nodig is als ik me niet vergis.
School is alweer een hele tijd geleden.