11 likes
De geschiedenis van Junghans
In 1861 richt zakenman Erhard Junghans een horlogefabriek op in het Duitse plaatsje Schramberg. Onder de rook van het Zwarte Woud vervaardigen gepassioneerde meesterhorlogemakers hier schitterende uurwerken met een voor die tijd ongeëvenaarde precisie. De horloges worden geprezen om het stijlvolle, maar ingetogen design met een nadruk op elegante details en mechanische perfectie.
7 likes
Atlantc horloges lijken mij hier niet thuis te horen. AI vertelt mij dit:
" Atlantic horloges worden gemaakt in Zwitserland. Het merk heeft een rijke historie die teruggaat tot 1888, toen Eduard Kummer de productie startte in Bettlach, vlakbij Grenchen. Atlantic staat bekend als een klassiek “Swiss Made” horlogemerk en maakt gebruik van Zwitserse uurwerken, zoals ETA en Ronda. [1, 2, 3, 4]
- Oorsprong: Opgericht in 1888 in Bettlach, Zwitserland.
- Productie: De horloges worden nog steeds in Zwitserland geproduceerd, wat voldoet aan de “Swiss Made” normen.
- Historie: Het bedrijf heette oorspronkelijk EKB (Eduard Kummer Bettlach) en produceerde onderdelen voor merken als Longines en Certina.
- Bekende modellen: De Worldmaster is een iconisch model uit de collectie. [1, 2, 3, 4, 5]
Tegenwoordig is het hoofdkantoor gevestigd in Grenchen (Granges), Zwitserland, en het merk is bijzonder populair in Oost-Europa. [1, 2]"
2 likes
Die staan toch niet onder dit thema.
Dit is het thema:
[Themaweken horloges: toon je non Swiss Made horloges] (Themaweken horloges: toon je non Swiss Made horloge vanaf post 1408 tot 11-5-2026. Lees goed de inleiding Deel 4)
En daar zie ik ze onder staan…
Staan inderdaad in het “setjes van 3” thema. Valse papegaai, dat is een liedje zingen ![]()
2 likes
Mooi. Aparte kleuren. ![]()
Deze is een tijdje naar een andere liefhebber, maar wel een leuke om hier eens de revue te laten passeren.
9 likes