Themaweken horloges- toon je horloge met een niet standaard band , vanaf post 2099 tot 2-8-2026 lees goed de inleiding voor de duidelijkheid. Deel 4

Hier hoopte ik dus op, lekker een discussie wel of geen skindiver :wink:. Tuurlijk qua kastvorm geen skin en al zeker niet met dag/datum aanduiding. Laten we het erop houden dat ie een skin vibe heeft :smiley: Maar een duiker is het zeker niet :+1:

Kom maar door Chris @Fate_Amenable_To_Change met een goed verhaal, skin wel of niet :wink:

2 likes

Heb ik Chris niet voor nodig.
:sweat_smile:

Red Flags

2 likes

Ik ook niet hoor, maar Chris schrijft gewoon mooie verhalen en gaat dan echt de diepte in. Dus leerzaam voor de twijfelaars tussen wel of geen skin :wink:

2 likes

Aha, je wilt weer een beetje sparren en treiteren daar ben jij nl heel goed in.
:laughing::person_in_lotus_position:

2 likes

Treiteren niet, maar leuk sparren vind ik wel leuk :wink:. Zo ook met Chris over de quartz crisis, moet het hem ook niet te makkelijk maken toch. Had wel een goed verhaal waarbij ik enige nuance aanbracht. Terecht of niet, lekker sparren dus :smiley:

1 like

Ben ik nog niet echt aan toegekomen dit desbetreffende topic.

Trouwens had eigenlijk wel verwacht dat je bij mijn nieuwe topic over de
Seiko Startime ook een reactie zou geven.
:woozy_face:

1 like

Ga gelijk even kijken, lang verhaal? :smiley:

1 like

Interesant verhaal zeerzeker.
:pray:

2 likes

5 likes

Ik snap het en leer hier iedere dag iets nieuws :slight_smile: . Deze twee dan? Die hebben beide een schroefkroon:

9 likes

Ja, dit zij absoluut fantastische, rasechte vintage skindivers

Milus Archides en de vintage Cypris Incabloc
lijkt op een Oris Waterproof/Super (of een nauw verwant 1960s model)

:+1:

2 likes

En gedaan, kostte mij weer een uurtje tijd om alles te lezen en te bekijken :smiley:. O ja, maar het is zeker geen skin diver :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zeker wel skindivers, maar een schroefkroon betekent niet dat het een duiker is. Wel dat ie goed waterdicht is en geen water doorlaat bij de kroon. Wat niet wil zeggen dat een niet geschroefde kroon dat wel doet. Met goede pakkingen kunnen die ook goed waterdicht zijn. Niet om mee te duiken, maar zwemmen prima te doen :+1:

200 meter,dus een duiker en geen skindiver volgens thema regels ?

1 like

Het om meer natuurlijk dan alleen dat er 200m op de wp staat. Kijk eens goed naar de bezel😉

Nog vis nog vlees dan deze :roll_eyes:

1 like

Dat is nu ook weer te kort door de bocht😉 reageer maar even Gerbert @M_Singer :grin:

Leuk, dat je mijn suggestie hebt opgepakt…

Dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven.

Hier mijn skindivers:
Seiko SpeedTimer 6139-7020

Seiko Sports 70m 6106-8120

Seikomatic Silverwave J12082

Seiko Sportsmatic Silverwave 69799

Orient King Diver

8 likes

Sorry Patrick, had natuurlijk wel moeten aangeven dat jij met de tip kwam. Noteer vaak een thema maar vergeet soms aan te geven van wie de tip kwam. Maar jij hebt er wel een zwik, 2 weken om te posten. Maar toffe horloges, lastig is het soms wel met de Seiko vijfjes. Daar twijfel ik bij die van mij wel aan. Net geen skin en ook weer geen duiker. Makkelijker bij de vintage vijfjes👍

1 like

Ik ben in totale verwarring :face_with_spiral_eyes: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like