Themaweken horloges :Toon je w.p met leuke afbeelding o.a snoopy enz. vanaf post 1705, lees goed de inleiding” deel 3

Ben benieuwd, leuk om hier foto s daarvan te plaatsen.

2 likes

Denk dat dit niet mag, daar het replika’s zijn. Zal eens informeren bij een moderator en dan een voorbeeld van zo’n replika laten zien. Zijn dus geen 1:1 kopieën, maar meer stuk geschiedenis van deze horloges.

2 likes

14 likes

:heart_eyes: Een hele mooie!

1 like

9 likes

6 likes

Bol vs afgerond, beide mag hier. De kast oogt plat, maar heeft een subtiele curve. Het glaasje versterkt de afgeronde look & feel.

6 likes

8 likes

7 likes

Ook een mooie, dit. Fraaie plaat, coole C-shape case, day-date en waarschijnlijk een sweeping second hand, of niet? 1978 was een goed jaar.

2 likes

Dank je en is een Timex Q 1978 day/date reissue maar heeft geen sweeping second.
Dus geen vintage maar heruitgave.

3 likes

Ah ok, bijzonder dat ze dat in het serienummer hebben terug laten komen.

3 likes

Heb hem sinds juli 2022 in bezit overgenomen van een HF lid en bevalt nog steeds prima gewoon leuk om erbij te hebben quartz en loopt echt heel nauwkeurig.

2 likes

Oeh, gebold glas. Die heb ik.

Plexi :raised_hands:t2:

7 likes

Mooi is dat. De mijne is uit 79 en deed het volgens de verkoper niet. Ik hoopte op een easy fix, dus ik de batterij wisselen en inderdaad: noppes. Opzij gelegd… hoor ik opeens een klik. Je vat 'm: een minuut later weer klik. Blijkt het een Jumping minute te zijn. Daar had ik nog nooit van gehoord, dus dat was erg leuk om zo te ontdekken.

Dus ik mail de verkoper in Frankrijk vervolgens om te melden dat hij weer loopt en dat hij het waarschijnlijk bij hem ook al deed. Hij was niets anders dan heel blij voor me, want hij vond het nogal ongemakkelijk om een niet-werkend horloge online te verkopen.

3 likes

4x bol plexi, en de laatste volgens mij nog bol mineraal; plexi bestond nog niet in 1915.

8 likes

De Kiple die ik van @Vintagewatchstuff heb gekregen. Dit horloge glimlacht vaak naar mij vanaf haar kussentje, dus ik pak haar nogal eens op.

De Vostok Amphibia. Die kocht ik op de Rikketik van oktober 2022. De band komt van Ali: ik heb uren schakeltjes zitten knippen, want er zitten geen onderdelen in die je er even uittikt.
Ooit dacht ik dat ik alle horloges die ik had evenveel moest dragen omdat ze zich anders tekortgedaan zouden voelen, dus ik verkocht er een stel, waaronder deze. Aan @fredpanarai1. Na een tijdje kreeg ik spijt. Het horloge ligt heel lekker op mijn pols, ondanks het forse formaat en die wijzerplaat vind ik erg mooi. Dus ik vroeg Ferry of ik het terug mocht kopen. Nou, zei hij, het is wel mijn lievelingsvostok…okay, antwoordde ik, vergeet dat ik het gevraagd heb. Na een tijdje kreeg ik helemaal onverwacht een pakje: met de Vostok! Had Ferry het mij gewoon teruggegeven…

8 likes

Pak haar of pak je hem ? :rofl: :+1:
Horloge is onzijdig dus pak je het horloge. :smiling_face:

1 like

Dat is een man met een goed hart, hij helpt iedereen volgens mij, lijkt mij ook wel een lieve

4 likes

Taalkundig is het hem (en het), maar als horlogegek kun je er zo niet tegenaan kijken. Zet maar in het taalnazitopic, anders.

2 likes