Themaweken horloges: toon van elk merk 3 modellen, vanaf post 732 t-m 19-4-2026, Deel 4

Misschien wel of misschien niet, maar een ref. hebben ze allemaal wel mag ik hopen :wink:

Het een sluit het ander niet uit. Een bekend horlogemerk dat begint met een R en eindigt op mijn voornaam is welbeschouwd ook een modemerk, toch?

Bij Russische horloges is dat lastig. De nummers achterop de caseback hebben daar meestal geen duidelijke betekenis, het zijn waarschijnlijk of hoogstens slechts productie-serie nummers. Veruit de meeste Russische horloges hebben geen namen of ref. nummers, alleen kalibernummers met soms een soort serienummer op het uurwerk binnenin.
Uitzondering zijn sommige Wostok militaire horloges, zoals de Kommandirskie serie, de Amphibia’s (duikers), de Generalskie, de Sportivnie en nog een paar modellen (vergeef me de waarschijnlijk foute spelling, maar in het Cyrillische schrift is het nog lastiger te lezen).

Hieronder dus 3 Russen, Vostoks, met een naam.

De Cardi Vostok Racing Time

De Vostok Kommandirskie

En tenslotte een van mijn favoriete Russen: De Vostok Amphibia Automatic
(favoriete Russen heb ik alleen bij horloges hoor).

5 likes

Visodate, Le Locle Square, T-Sport Classic.

11 likes

Klopt, kan ik niets tegen in brengen. Hoewel de prijs wel iets anders ligt :wink:. Zelf voor de vintage modellen betaal je de hoofdprijs, zat te kijken voor eentje uit 1959. Zal er nog wel een keertje komen, een OP wellicht :+1:

1 like

3x Prisma, eentje voor de managers, voor de wereldreiziger en voor tijdreizigers :nerd_face:

9 likes

Zijn precies die ik heb, maar wat niet is kan je ook niet benoemen :wink:. Had van jou wel verwacht dat je Cyrillisch schrift kan lezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Modemerk…

Enig idee wat een couture kledingstuk van Versace, Yves Saint Laurent of een paar Louboutin schoenen kost? Zijn ook geen H&M of C&A prijsjes hoor…

afbeelding

Lezen een beetje, maar schrijven of typen is toch weer een stuk lastiger. Google translate is my friend!

1 like

Nou Lex als ik Assie zover zou krijgen dat ze met die hoge hakken zou lopen
Heb ik er wel 1k voor over😁

1 like

@fredpanarai1 @Assie62

2 likes

Droom maar lekker verder :joy:

2 likes

7 likes

7 likes

3x Seiko; SKX-007 (gemod), de forumlieveling, de SNA411P (al eens verkocht, toen weer teruggekocht, en gaat nu misschien alweer de verkoop in)

10 likes

Alpina
Kaliber Alpina 592 1950s

ALPINA 30 mm Francois Borgel kast

Alpina

10 likes

Mogguh,

IWC Mark XVIII.

IWC GST 3706.

IWC Pilot chronograph 43mm.
Fijne dag allemaal

11 likes

Centenaire, KonTiki 20 en Sevenday

10 likes

jawel hoor :smiley:

dat is juist wat ik bedoelde met “zoek het modelnummer” het wordt zichtbaar aan de onderkant van de foto als je met de muiswijzer op de foto staat :wink:

1 like

12 likes

8 likes

11 likes