Themaweken : “toon je digitale quartz horloge” dit vanaf post 293 deel 3

Toen de F1 nog geen handtasjes merk als sponsor had :relieved:

Maar voor mij de Explorer omdat hij gewoon altijd kan en ik voornemens ben hem nooit weg te doen en hij bevalt meer dan prima, ook na 5 jaar.

7 likes

Op dit moment nog twee rolexen in mijn bezit, mijn tweede en derde. De eerste was een 16233 maar is inmiddels vertrokken. Ik heb best wat jaren gewacht met de aanschaf van een Rolex, ten eerste omdat weiger alles uit de kast te trekken om een Rolex bij de AD te “mogen” kopen en ten tweede omdat er heel veel andere mooie horloges zijn.

Zo hebben in de tijd twee Speedmasters en enkele Chronoswiss horloges te revue gepasseerd, nog steeds toppers in mijn optiek.

Genoeg over het verleden, ik heb altijd wel een wishlist en meestal niet meer dan 5 horloges in bezit. De 5513 is op die lijst terecht gekomen en na een tijdje zoeken heb ik er een gekocht. Waarom deze? Een sub is sowieso een tijdloos, strak en toch wel begeerlijk horloge. Zwart past overal bij en is dus makkelijk te combineren. De keuze voor een vroege 5513 komt door de eenvoud, two liner, enkel tritium indices zonder omlijsting, matte plaat en dit exemplaar met mooie crèmekleurige patina overeenkomstig op de plaat, wijzers en bezel.

Dan de 1680, net als de 5513 uit ongeveer 1973 (serials liggen dicht bij elkaar). De 5513 heb ik op een 93150 band gekocht en ik zocht eigenlijk een periode correcte folded 9315 als vervanging. De band gevonden en de verkoper had deze band van zijn 1680 red, oei dat is wel een heel vette! Na aankoop van de band toch af en toe eens gaan kijken naar een 1680 en uiteindelijk een gevonden die aan de wensen voldeed. Argumenten voor deze zijn vrijwel dezelfde als voor de 5513.

Ik heb ze nu naast elkaar en draag de 5513 heel regelmatig en vind de 93150 band inmiddels helemaal prima. De 1680 blijft toch wat specialer en vind ik echt een fantastisch horloge. Voorlopig blijven ze in elk geval bij elkaar👍

9 likes

Ben weer terug, schoor van het schreeuwen 2 uur lang, ze is zo doof als een kwartel.

Ja Rolex is zeg maar het bekendste merk die mensen kennen, gaan er ook altijd vanuit dat dit het duurste merk is. Maar jouw OP is zeker ingetogen en niet zo opvallend en ziet er heel netjes uit. Hangt ook een beetje van je omgeving af of ze naar je horloge kijken. Bij mij weten de meeste wel dat ik horloges heb, maar hebben er geen interesse in, dus wat ik ook draag, wordt niet op gereageerd. Maar kan mij je binnenpretje wel voorstellen. De meeste in mijn omgeven dragen een printplaat om de pols :grin:. Gelukkig kan je de Rolex hier wel lekker tonen en er over praten toch :wink:.

Zat net nog even in het blauw te kijken, staan er aardig wat te koop. Dacht willen ze nu ineens van hun Rolex af?

1 like

Het een haar, mijn schoonmoeder 89 jaar :wink:. Als ik met Assie op visite ga, krijgt Assie opdrachten en tegen mij hele verhalen. Best vermoeiend hoor, morgen weer en ik moet iedere keer mee pffff. :smiley:.

2 likes

Dat is toch nog steeds de TH, of is dit inmiddels ook verandert? Ach in de vrije tijd dragen ze toch iets anders dan een TH denk ik :rofl:

Ook de Explorer vind ik best ingetogen, net als de OP van @Abbiflap en toch een heel net horloge, eigenlijk zou je die wp met het zonnetje erop moeten zien. Mag ik het een dresser noemen, ja dat mag ik, ook met een stalen band. En groot gelijk nooit wegdoen :+1:

2 likes

Zonde dat je die DJ verkocht hebt, zijn ze in 2005 mee gestopt om die te produceren.
Ach en die praatjes over ik mag wel een Rolex kopen bij mijn AD en jij niet want je moet eerst veel gekocht hebben. En je hebt gelijk, naast Rolex zijn er heel veel mooie horloges te koop, goedkoper en duurder. Het heeft vaak gewoon met smaak te maken, zo word ik niet warm van een Speedy ook al is die populair. Maar een Cronowiss (afhankelijk welk model) mooi horloge en betaalbaar. Ben benieuwd welke jij toen had.

Zie wel dat de subs jouw voorkeur hebben en elke sub heeft zijn eigen karakter.
Zeker is een sub tijdloos, voor de 1 een no date en voor de ander weer een date.
Zie wel dat je subs er netjes uitzien, goed vergroten en zie dat ze beide zeer netjes zijn, dus je bent zuinig op je Subs. En eenvoud wil niet zeggen dat ze onder doen voor andere Rolexen, en zeker als de patina mooi gekleurd is heb je niets om te klagen zou ik zeggen. Dat de 5613 gelijknissen vertoond met de 1680 is toch boeien, maar juist de red heeft net een ander karakter. Ik zeg, laat dat voorlopig maar weg en houden die subs :+1:. Misschien in de toekomst nog een ander model dan de sub erbij en dan op een jubilee band :wink:

Auw Steven, is een mooie Citizen maar net een ander merk dan een Rolex. Zal dit keer niet streng zijn, week is bijna voorbij :wink:. Dus zeg ik dat je Zenshin mooi is, vooral de wp spreekt mij aan. :smiley:

1 like

Hahaha oeps verkeerde, ik meende het “vandaag gedragen” topic aanklikte :face_with_peeking_eye: :joy:

Bedankt voor de flexibiliteit, was niet de intentie (ookal lijkt de Zenshin met 2 ogen dicht wel op een veredelde oysterquartz met ingelepelde meteorite plaat :crazy_face: ).

Dank voor de complimenten, heb vooralsnog de post verwijderd :sweat_smile:. Vanaf nu zal ik in gepaste topics om complimentjes vissen :grin:

(Wijzerplaat is inderdaad wel een plaatje!)

1 like

Haha, komt mij heel bekend voor :wink:. Wat betreft Chris aka @Fate_Amenable_To_Change weet ik dat hij kritisch is vwb horloges en eerlijk is eerlijk, Chris durft ook kritisch te zijn op zijn eigen horloges. Maar niet teveel veren in z’n r…t stoppen, straks gaat hij nog naast zijn schoenen lopen :rofl:.

En wie is er niet dol op zijn horloges, dan moet je maar naar een breiforum gaan toch :grin:

Maar je wilde dus een mooie dresswatch en goud, lastige keus tussen de 6119R en de 1908, beide toppers natuurlijk. Mocht ik zelf mogen kiezen dan zou ik dus ook voor de 1908 gaan, sorry @JohnvdT, niets ten nadele van jouw Patek :wink:. waarom denk je anders dat ik de 1908 ook als voorbeeld gekozen heb, zegt genoeg toch :smiley:.
En ach dat gezeur over een open case back, daar kijk je af en toe naar maar uiteindelijk gaat het om de estestische look wat natuurlijk ook een kwestie van smaak is. Ik vind zoals je weet je 1908 echt een beauty, ben het wel met je eens dat ze de tekst boven de sec.dial weg had mogen te laten. Maar joh, bekijk elk horloge en je vindt altijd wel iets wat anders had gemogen. Maar verder een topper deze dress watch. Luister naar ome Ferry en haal die blauwe DJ uit het blauw, krijg je spijt van. Maar ja wie ben ik, gewoon een kneus toch :grin:
Maar ben blij dat je toch je verhaal verteld achter de 1908, een voorbeeld van mij zegt niets over de gedachten van iemand waarom die een bepaalde keus heeft gemaakt.

Zoals ik al eerder schreef zag ik veel Rolexen in het blauw staan, zal je die van mij echt niet tegen zien komen. Zag wel een mooie Cellini staan in het blauw, hou je in Ferry, je kunt niet alles dragen :rofl:.
O ja voor ik het vergeet, die Staudt van jou is ook heel erg mooi. Zelf zou ik dan voor Arabische uren kiezen, maar je kan soms niet anders. Maar dat deze ook een beauty is staat buiten kijf :+1:
Blij met mijn reactie? :smiley:

1 like

Kan gebeuren toch, als het je laatste fout zou zijn, verklaar ik je heilig. Weghalen was echt niet nodig joh, maak zelf ook foutjes op het HF en wordt mij ook vergeven :smiley:

1 like

Ja klopt ook wel. Al schuift de LVMH club vooral Louis Vuitton naar voren op de borden. Volgens mij deed Rolex dat niet of nauwelijks met Tudor.

1 like

Dat zijn azijnzeikerds, Henk. Da witte gij ook. Er is niks mis met een 1908 met donkere plaat, en al helemaal niet met het uurwerk.

@Nickjackelson zegt dat ik vastomlijnde smaak heb… Ik denk dat ik eerder besef waar ik zelf mee voor lul loop. Een horloge bestaat niet in een vacuüm, dat bestaat aan de pols van de drager, zeg maar.

Jouw pols is de mijne niet, en eerlijk is eerlijk, Two Tone en ik zijn geen vrienden. Ik wil het heel erg graag cool vinden, maar iedere keer denk ik weer… Njet. Tel daarbij de PCL op, en ik zie mezelf er al mee lopen. Misschien ben ik niet blits genoeg voor two tone. :slight_smile: Ook geen Cartier, ook geen Ebel 1911, vermoed ik. Al wil ik die laatste echt nog een keer proberen.

Dat de chocolade plaat fantastisch is, daar ben ik het van harte mee eens.

Nu ben ik nieuwsgierig.

1 like

Ha Chris, dat is precies wat ik bedoelde, jij durft zowel de positieve als negatieve kanten van je eigen horloges te benoemen wat ik juist zo waardeer. Zo zeg ik ook altijd je moet een horloge om de pols zien om echt een goed oordeel te kunnen geven en precies zoals jij zegt, de ene pols is niet zoals een andere pols :+1:

Ik weet dat jij en two tone geen vrienden zijn, maar zoals ik bij mijzelf merk is dat je smaak kan veranderen. Wellicht denk jij er over 5 jaar totaal anders over, dat maak de horloge liefhebberij juist zo leuk. Wat betreft de PCL ben ik het helemaal met je eens, dat had wat mij betreft ook niet gehoeven, dat extra beetje glans is lekker boeien. Zie ik meer nadelen als voordelen van, tja volgens Rolex geeft dat net meer luxe aan een horloge. Zullen we dat maar gewoon een stukje marketing noemen, weg met die PCL.

Grappig is wel dat men voor de YM met chocolade plaat meer over heeft dan met een zwarte of witte plaat, zie de prijsverschillen op chrono24.

Laat je verrassen door mij, weet zeker dat je dit van mij nooit verwacht zou hebben :smiley:. Dacht ik een paar jaar geleden totaal anders over, maar zoals ik al zei, smaak verandert met de jaren :wink:.

Zeker, dat is een uitgebreide en inhoudelijke reactie, waarvoor dank Ferry :grinning:. Trouwens, daar is een liefhebbers-forum toch ook voor, voor interactie? Fijn weekend.

1 like

Uitstekende keuze! :100:

2 likes

Man, je hebt me echt aan het denken gezet. Ik haal hem er nu gelijk uit. Dank :pray:

3 likes

Verstandig Nick. Wellicht is een zestal beter dan een kwintet :wink:

2 likes

Verstandig is het al héél lang niet meer, Arjen. :joy:

2 likes

Ik geef het toe :wink: Blijkt een obsessie te zijn

2 likes

En nu dan mijn laatste Rolex vandaag. Na mijn eerste sub tt en de YM tt werd het tijd om eens voor een stalen Rolex te gaan. Begrijp mij niet verkeerd, na het kleine beetje bling op de 2 vorige Rolexen wilde ik een meer onopvallende Rolex zonder goud.

Ik zag een Sea-dweller red voorbij komen en ik voelde gelijk een klik.
Wat een beest van een horloge. Alles aan dit model ademt degelijkheid en functionaliteit. Het is een professioneel duikhorloge tot 1.200 meter diep (alsof ik daar ooit kom, kom meestal niet verder dan het doucheputje :grin:), met heliumventiel en een robuuste kast van 43 mm. En toch voelt het niet lomp aan. Rolex heeft het slank genoeg gehouden en ook in dagelijks gebruik is die perfect.

Wat ik zo mooi vind, is de rode ‘Sea-Dweller’ tekst op de wijzerplaat. Dat is geen toeval: het is een verwijzing naar de beroemde vintage dubbel red Sea-dweller uit de jaren 60/70 maar dan nieuw. Net dat beetje kleur, en met karakter.

Mooie afwerking zoals de meeste Rolexen, messcherpe overgangen tussen mat en gepolijst staal, een keramische bezel die diepzwart glanst en de mooie lumen die in het donker prachtig blauw oplicht. En niet te vergeten het Glidelock-systeem in de sluiting waarmee je de band razendsnel kunt verstellen. En dat de sub een mooie blauwe plaat heeft, de Yacht Master een chocolade plaat en deze dus een diep zwarte plaat.

En zoals bekend waardeer ik het vintage steeds meer, zo ook dus vintage Rolexen zoals de Submariner 1680 Red en de Sea-Dweller 1665 dubbel red met zijn vergeelde lichtpuntjes en matte wijzerplaat. Dat maakt vintage zo leuk, wel met een service natuurlijk. Voorlopig nog toekomst muziek.

Voor nu ben ik enorm blij met deze Sea-Dweller. Het is een horloge dat ooit zelf vintage zal worden, dat ik met plezier draag en eigen ga maken. Elke kras, elke herinnering maakt het persoonlijker. Daarnaast een prima Rolex die je dagelijks zou kunnen dragen en prima voor de vakantie.

Voor nu ben ik enorm blij met deze Sea-Dweller. Het is een horloge dat ooit zelf vintage zal worden, dat ik met plezier draag en eigen ga maken. Elke kras, elke herinnering maakt het persoonlijker. Daarnaast een prima Rolex die je dagelijks zou kunnen dragen en prima voor de vakantie.

Wie weet dat over 30 jaar (want dan zal ik waarschijnlijk wel mijn oogjes gesloten hebben) 1 van de jongens naar deze Rolex kijkt en denkt, die ouwe had toch wel een goede smaak. Maar voorlopig is het gewoon 1 van mijn Rolexen die ik wat vaker draag.

Een iets langer verhaal dan die van @Zuid (Tony) maar weet dat hij er net zo van geniet als ik :smiley:.

Als toetje natuurlijk nog wat foto’s :smiley:.

Voor mij eindigt hier het thema, maar post gerust je Rolex met een leuk verhaal.
En zoals jullie weten, morgen vrije keuze dag en komt er weer een nieuw thema :smiley:

En natuurlijk iedereen een fijn weekend :+1:

9 likes