Ja natuurlijk, jullie hebben mij nu lekker gemaakt. excuses dat ik altijd zei dat vintage niets is voor mij. Maar zoals de meeste wel weten zijn de meeste van mijn horloges zo’n 40mm of groter. Maar door dit thema ben ik er toch anders naar gaan kijken, moet alleen nog ervaren als ik kleine dials om de pols heb
Ha je was mij al voor met die 2 Facit’s
Al is er geen of heel weinig patina zichtbaar, het zijn te mooie horloges om niet te laten zien, de liefhebbers vinden dit mooie klokkies en ik ook natuurlijk. Beide met emaille plaat die onbeschadigd is, dikwijls zijn er stukjes vanaf gebroken.
En heb je gezien dat die twee platen identiek zijn aan elkaar?, het enige verschil is de datum.
Je zal mij niet horen klagen . Alleen zou op de eerste eigenlijk een mooi leer bandje moeten, dan is het een echte dress watch, maar beide mooi
Ik heb nummer drie er ook onder gezet, die had je ook nog niet gezien.
Klopt, maar hoe oud zijn deze Facit horloges. Denk toch zeker ouder dan 1973, waarom zeg ik dat? Heel simpel, natobandjes bestaan pas sinds 1973 dus vind ik als je oude vintage horloges hebt van voor 1973 je daar dan geen nato op moet doen maar een leer bandje
Ik had toen nog niet zoveel bandjes, en dan voor de foto een bandje, naderhand krijgen ze beide een leren bandje, ik wil in de toekomst zelf leren bandjes te maken, ik heb nogal wat plannen hé.
Ik heb wel partijen bandjes gekocht op Tradera, maar dat zijn goedkope lerenbandjes, als je zelf iets maakt, is het toch wel mooier lijkt me.
In dat geval zou ik als ik jou was eens met @Lexaf gaan praten, toffe kerel. Geloof mij, ik ken hem en weet bijna zeker dat hij je van tips kan voorzien of misschien zelfs een mini workshop zou willen geven. En Lex kan echt mooie bandjes maken
Ik weet het, we hebben al eens met elkaar gesproken. Met de hand gemaakte bandjes zijn toch wel een stuk mooier, en je hebt zoveel keus in leer soorten, het lijkt me fantastisch als je dat zelf kunt maken.
Zeker weten en Lex heeft zo zijn adresjes voor mooi leer, zowel varkens, struisvogel als krokodillen leer. Gewoon eens een pb’tje naar Lex sturen en je gaat een eind op weg
Als het serieus gaat worden dan doe ik dat zeker, ik ga eerst nog een 70 horloges servicen, zodat ik dat goed onder de knie heb, daarna kan ik het afwisselen, een paar dagen bandjes maken en een paar dagen opknappen en servicen en eventueel repareren. Als je elke dag aan het servicen bent dan is dat ook vermoeiend hoor, en als je weer op de knieën moet om te zoeken is dat ook minder leuk, daarom moet je afwisseling hebben, dat is voor mij beter.
Ach Macx ik heb zelf ook hulp nodig als ik iets van vintage ga kopen, moeten dan al wel een service gehad hebben want ik ben a-technisch. En daarnaast ook tips van goede vintage merken, heb er in dit thema heel veel voorbij zien komen maar het zegt mij nog niets over de kwaliteit van vintage.
Ik ga nu wel iets voor uit wat dat betreft, ik heb wel zo mijn voorkeuren, ik werk niet graag aan penankers bijvoorbeeld, de opbouw mag dan wel hetzelfde zijn, maar het voelt gewoon anders aan, ik moet er nog 1 in elkaar zetten trouwens die ligt momenteel uit elkaar, het onderdeel dat is gaan vliegen uit mijn pincet is vandaag binnen gekomen.
Vintage horloges, daar moet je heel voorzichtig mee omgaan, het is zo beschadigd, zo’n slotje bijvoorbeeld, raak je dat iets te hard met je pincet dan is het gebroken, moet je weer gaan bestellen, of misschien heb je dat in je voorraad reserveonderdelen, ik koop zo nu en dan wat spul op Tradera als het toevallig langskomt, daar heb ik al aardig gebruik van gemaakt.
Bandjes maken, dan creëer je iets voor je vintage horloge zodat het nog mooier wordt, dat is een hele leuke bezigheid lijkt me.
Ja je moet echt wel technisch inzicht en geduld hebben bij het servicen, maar hoop dat er vintage liefhebbers genoeg zijn die dit lezen die mij ook opweg kunnen helpen. Niet met servicen, maar gewoon waar doe ik goed aan met een vintage horloge die nog jaren mee kan gaan en een service beurt hebben gehad. Cross my fingers . Ga nu mijn mandje in, tis al weer laat genoeg.
Wens je een fijne nachtrust en tot morgen, welterusten Macx
Welterusten Ferry en morgen gezond weer op, die ken je wel hé.
Ja oude knarren he die kennen Sonja Barend nog wel , tot morgen Macx