Themaweken : “Show je Rolex” dit vanaf post 186 deel 3

Dit is een Movado Ermeto, een reishorloge. Kom een keer langs bij de Ermeto Koffietafel. Dan liggen er ook hele mooie tussen zonder patina.

1 like

Patina kan heel lelijk zijn imho. Maar gelukkig zijn ze dat niet allemaal.
Sterker. En beetje kleur is vaak mooier dan strak wit en heldere kleuren.

.

.
.

En dan hebben we nog faux patina. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Je meent het Bas, bedoel je met klaar dat ie netjes loopt? Zo ja, stuur ik je wel een pb’tje :smiley:

Heel graag, maar waar vind ik die :wink:

Waarschijnlijk komt Lex vrijdag a.s. naar mij toe. Dan kan hij hem weer meenemen naar jullie regio.
Ik heb best (te)veel horloges. En maar weinig zonder patina .Ik ben dus maar niet begonnen aan fotograferen.
Als je wat zoekt van vintage, wat trekt je dan aan?
Jumbo’s?
Bekendere merken?
Staal/chroom of verguld? ( Of goud?)
Metalen band of leer?
Duiker, sport of dresser?
Lichte wijzerplaat, donker of een kleur?

1 like

In de Rikketik kantine. Met @werner als Voorzitter. Voor je het doorhebt zit je met het mechanisme te spelen en wil je er daarna ook eentje. :rofl:

2 likes

Ja hij staat al.op.dr foto( met een fixoflex! )

1 like

Kunnen we niet allemaal om de beurt een horloge een week uitlenen aan Fred?

2 likes

Ben ik met je eens, bij de 1 vind ik het mooi en bij een ander weer niet. En ja, mijn Rolexen en Breitlings enz. zijn nog te nieuw, dus dat ga ik niet meer mee maken of ik moet 110 jaar worden. Maar mooi verkleurd is niet verkeerd :+1:

Patina is niet verkeerd, schade wel. Dus krassen zijn nooit mooi, vlekken ook niet. Maar sproetjes, gelijkmatige verkleuring, lichte gebruikssporen… oké

1 like

Jumbo’s zou lekker zijn, bekendere merken maken mij niet zoveel uit zolang ze maar goed lopen. En ik moet gewoon leren wennen aan kleine modellen, een dresser zou leuk zijn met een lichte wp die mooi verkleurd is. Moet echt nog heeeel veeeel leren over vintage, maar daar weet Lex alles van :smiley:. Ik laat mij leiden door jullie vwb leuke vintage. :+1:

1 like

3 likes

Ik laat mij verrassen, moet ik dan niet door een ballotagecommissie heen :wink:. Is Lex er ook bij, want die weet hoe ik eruit zie (heel lelijk dus) :grin:

1 like

Kan je mij het linkje sturen Bas, ben zelf al de naam van het merk vergeten :innocent:

Geen gek idee, kan ik wennen aan vintage en modellen :wink:

2 likes

Heb je weleens een groep vintage horlogeverzamelaars gezien? Dan weet je dat al die Youtubers, die elkaars collectie onderkwijlen met 24 miljoen views, gewoon ingehuurde fotomodellen zijn.

1 like

Wil je met de rode Stipto beginnen?

1 like

Helemaal eens Bas, maar de sproetjes wel mooi verdeeld over de wp :+1:

1 like

Nee, dat is de alarmwijzer. Het is een mechanisch alarm horloge. 1 kroon is zoals je gewend bent en de andere is om de “wekker” op te winden en te zetten. Supermodern! :wink:

2 likes

Zeker leuk Macx, en om te beginnen wil ik dus ook een beetje in die prijs beginnen en dan langzaam opbouwen, zoals ik dat met mijn nieuwe horloges ook heb gedaan :smiley:
Al deze horloges een :+1: die 2e Astra is ook leuk net zoals de Laco-sport :ok_hand:

1 like