Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

11 likes

ik vond de foto van @Nickjackelson mooi en dacht dat is toch weer wat anders :ok_hand:
steeds maar z/w wijzerplaten zien is ook maar eentonig, dus doe ik er ook maar eens zo eentje :smiley:

11 likes

Van deze zou Seiko een re-isseu van moeten uitbrengen, de iconische Seikomatic Silverwave. Maar dit is het origineel uit 1961…

13 likes

9 likes

In 1963 was alles zwart/wit wat de klok sloeg…

13 likes

Ik doe deze week een persoonlijk thema: ik draag horloges die ik vaak laat liggen.

12 likes

13 likes

7 likes

10 likes

Naamloos 3
tataa :wink:

13 likes

10 likes

@fredpanarai1
Ferry, even een puntje van kritiek. De opmerking van @Eddie:

was misschien als grapje bedoeld, maar er zat ook wel wat waarheid in.

Het strafwerk grapje is misschien een beetje uit de hand aan het lopen.

Als iemand op het lopende thema een variant bedenkt, die misschien niet helemaal klopt met de door jou bepaalde doelstelling van het thema, dan kan dat gebeuren. Dat is dan de ‘vrije’ interpretatie van de deelnemer.
Bijvoorbeeld: een foto van een horloge met een zwarte wijzerplaat, witte wijzers en indices en een witmetalen kast is strikt genomen zwart wit. Dan zou er een gekleurde achtergrond als contrast achter kunnen zitten, maar dat is dan volgens de deelnemer zijn interpretatie van een zwart wit foto van zijn zwart witte horloge.
Probeer je afkeuring of kritiek dan niet te uiten door te straffen (ook al is het grappig bedoeld), maar geef er een positief commentaar op. Waarbij je laat merken dat het misschien niet helemaal aan jouw opdracht voldoet, maar dat je de deelname waardeert.

En zeg nou zelf, zo’n post met 25 copy/paste regeltjes neemt toch alleen maar onnodige ruimte in? Het bevat geen enkele reële informatie.
En dat is jammer voor een van de meer succesvolle draadjes van de laatste tijd. Pak daarvoor de credits (in elk geval de mijne), want jij hebt dit leuke concept bedacht.
Hou het to-the–point, of zoals we dat hier plegen te noemen: ‘On Topic’

Groetjes van je horlogevriend Lex.

9 likes

Voorbeeldje bij de vorige post:

Mijn Citizen Crystron met grijze wijzerplaat.

Strikt genomen is dit een kleuren opname, waar ik m.b.v. een filter -in de digitale nabewerking (bijna) alle kleurinformatie heb weggehaald.
Zwart wit? Of niet? Technisch niet. Optisch wèl.

10 likes

9 likes

Couldn’t agree more.

Dit was precies hoe de opmerking bedoeld was Lex.
We kennen ondertussen allemaal het tomeloze enthousiasme van Ferry.
Af en toe moet hij een keer een beetje afgeremd worden.

3 likes

7 likes

En dat doen we dan met groot genoegen! For our and his benefit! of, op zijn haags:
Voâh jâh en voâh mè en ùitèndelijk voâhal voâh zèn ège beswil!

3 likes

:rofl: :+1:

2 likes

aan @Lexaf , @Eddie en @fredpanarai1
mss heb ik een oplossing,
laten we @Jurk om een tekening vragen van een leerling die in de hoek moet staan en iedereen die hier aan dit topic mee doet moet dan maar even deze tekening downloaden en bijhouden :slightly_smiling_face:
dan als hij/zij volgens @fredpanarai1 in de fout gaat deze prent even moet laten zien, wat denken jullie?
toch nog een beetje humor in het topic, niet?
leuk toch?

6 likes

6 likes