Themaweken : “toon je horloge met patina” dit vanaf post 3862

Dat kopen… Daar moet je zo lang mogelijk over doen :smirk::blush:

1 like

We worden gewoon keihard buitenspel gezet! :face_with_symbols_over_mouth:

Maar wacht eens eventjes…. Haha!!!
Wèl een GMT hier. Ding krijgt geen draagtijd, vandaar dat ik m vergeten was…

Wie wat bewaart heeft wat!
Dusssss

:blush::point_up:t2:

9 likes

20 likes

Een caller, een traveller en de eindbaas GMT

10 likes

Net hetzelfde bij mij, maar had ook niet de hoofdprijs moeten betalen.

12 likes

Mn ‘kerstboom’ GMT

8 likes

image
Ik kon even geen foto vinden van mijn HB-Sia, maar de mijne ziet er precies uit als deze.

Dit is een échte GMT, met jumping hour, zonder quick-set date. De chronograaf is de kers op de taart zou ik durven zeggen in dit topic (maar ik vind de GMT de kers, de chrono is de taart zelf)

Ook een echte GMT met jumping hour.

en nu de GMT’s die je dan de office-GMT’s zou noemen. Allen hebben de 7754 als kloppend hart.

image
Longines Admiral. Als ik mocht kiezen zou deze blauwe wijzers krijgen voor de uren/minuten. Denk dat 'ie dan veel leesbaarder is!

een titanium kolos van 46mm met teveel tech om op te noemen. Draag deze graag en vaak.

Deze heb ik zelf in elkaar geprakt met een ETA7754 dat ik uit een horloge heb gevist dat ik echt te lelijk vond in real life (maar spotgoedkoop was).

Hamilton X-Landing. My god heb me kapot gezocht naar deze in déze uitvoering, mét doos&papieren en het stalen vliegtuigje. Ik wilde deze versie met de perlage wijzerplaat en stalen band. De X-Landing is al gelimiteerd, en deze is nóg meer gelimiteerd. Ook deze draag ik graag en vaak.
En de rariteit-GMT

Chronograph met flyback en center minute counter, en een GMT met quick set button op 10h.

Ik zag nergens dat een GMT met chrono-functie niet mag, dus… here we go.

13 likes

Ik blijk toch een gmt te hebben! Ooit uit nieuwsgierigheid bij Ali gekocht. Nooit gedragen, want ik kan niet tegen digitale tijdsweergave op een horloge. Ligt nu in de weggeefbak.

6 likes

Tuurlijk Eddie, zag stands erbij die totale leegverkoop hadden en niet te vergeten, zelfs ik heb 2 horloges daar gekocht :smile:
Dat ik een onverbeterlijke grapjas en eigenwijs ben, tja daar kan ik niet om heen, hoor ik al vanaf mijn geboorte :rofl:

1 like

Staat genoteerd, zal ik zelf alleen niet aan mee kunnen doen verwacht ik.

De zondag hoef je nooit over te slaan, dus in principe kan je altijd 1 dag minimaal meedoen :smile:

1 like

Klopt helemaal, daarom doe ik ook altijd rustig aan met het kopen van horloges :grin:

Kijk John dat bedoel ik dus, niet je horloges verkopen. Komt altijd wel een keer van pas :grin:. Nog een geluk dat je die toen niet op je tafel had liggen anders had ie heel stiekem mijn zak ingegleden :wink:

1 like

Helaas, deze niet in mijn bezit.
Misschien kan ik volgende week mee doen.

2 likes

Leuk stel GMT’s, maar heb je nu nog wat voor de rest van de week?
Die Montblanc is echt een leuke gmt, die andere ook hoor maar deze heeft iets… kan er de vinger niet op leggen :+1:

En natuurlijk mag een GMT met chronograaf ook, al zit er een toeter op als het maar een gmt is :wink:

C63 36mm

6 likes

Daar moet toch een liefhebber op het HF voor te vinden zijn, misschien @Jesus want die pieste net weer naast de pot, kan die deze week toch een gmt posten :wink:

1 like

True GMT✅

5 likes

Ik bezat ooit één GMT horloge, een CCCP, Gagarin Limited Edition. die ik zó kitsch vond dat ik 'm weer verkocht heb. Maar ik vond nog een foto ervan in een postje van mij ooit op HF.
Deze:

Nu heb ik dus geen enkele GMT meer. Ik ben niet zo van dat soort ‘Tool Watches’ (noem je die dingen zo?). Chrono’s vind ik soms wel interessant, maar de modellen die ik mooi vind kan ik me niet veroorloven. En een quartz chrono vond ik niet spannend genoeg. Dus daarvan zijn de meesten inmiddels ook alweer de deur uit. Zo gaat dat.

Daarom voor de laatste dag van de lopende themaweek, tevens vrije zondag keuze, laat ik hier nog een heel simpel eenvoudig en voor bijna voor niks verworven horloge zien dat ik op de R’tik van 6 april vond.
In het genre ‘Zweedse horlogemerken’, want daar heb ik wèl wat mee.

Een voor de Zweedse markt (in Frankrijk?) vervaardigde ‘ANUA’, met een FE 140 werkpaardje er in.

Na wat opknapwerk ziet die er nu zó uit:

In een postje elders op HF volgt nog een verslagje van het opknap proces.

5 likes