En ik je behoede om geen plastic horloge te kopen bij de buren
Ik heb zojuist de punten nog eens goed bekeken en ik zie niet dat het goudlaagje eraf is gesleten.
Top Wilko, goed de inleiding gelezen. Maar ja, strijk over mijn hart als het capped is, maar gekker moet het niet worden
Klopt Ruud, maar ik wist al van te voren dat men de grenzen zou opzoeken Maar 80 micron is best wel veel, capped loopt vanaf 20 micron en hoger. Verguld tussen de 3 en 5 micron. Dus ik denk dat die van @deheerdejong capped is, maar daar kan hij meer duidelijkheid over geven
Dank Bill, jij komt heus nog wel een keertje aan de beurt hier
Bedoelde uit mijn eigen collectie uiteraard
Ik weet het Wilko, denk dat het niet lang meer zal duren en ik word heilig verklaard
Tja maar je bent dan ook wel een beetje eigenwijs he, krijg je ieder jaar een gouden armband van mij maar een goud horloge zie je niet zitten, angst voor de boefjes. Die zien echt wel als jij al je gouden armbanden draagt in de vakantie
Met de zegen van boven mag ik alleen iemand zegenen en heilig verklaringen afgeven.
.
En Ferry moet nog wel een paar jaartjes wachten.
Op deze foto’s zie ik het niet, misschien was het toch reflectie wat ik meende te zien en geen doorgesleten plekken
Maar wel een verguld horloge dus dat stuk had ik goed
Je kunt je altijd verkijken, maar omdat je zo stellig was heb ik de moeite genomen om het even te verduidelijken en ben ik blij dat er geen zichtbare slijtage aanwezig is, er zit een laag goud op van 40 micron en op de lugs misschien nog iets dikker, dat weet ik niet zeker maar zou zo maar es kunnen.
Maar dan nog zal ik het horloge niet plaatsen want het is toch tegen de regels in.
Ja dat had ik iets minder stellig moeten brengen, je kunt je makkelijk verkijken op zulke dingen. Heb ook wel eens geprobeerd om voor een verkoop juist de doorgesleten plekken op foto’s in beeld te brengen, maar dat was ook enorm lastig
Ik heb even contact opgenomen met boven en HIJ zei, Jesus mag je zegenen op het HF
Ik heb zat “Fools gold”…
Dit de Ruhla racing die je zoekt?
Dit horloge is 14K gold Filled / capped.
Wat zijn gold filled sieraden?
Bij gold filled sieraden wordt er een dikke laag echt goud door hitte en druk met een ander materiaal gebonden.
Er zit dus een dikke laag echt goud om de kast heen.
Maar als ik buiten de boot val omdat dit geen massief gouden horloge is dan verwijder mijn post maar maar dan wil ik wel even mijn beklaag doen over de themaweek met de "show je horloge met 2 kronen " waar heel veel horloge’s voorbij kwamen met niet alleen 2 kronen maar ook met 1, 2 of zelfs 3 “drukknoppen” eraan waar een oogje voor dicht geknepen werd. Het gaat hier net als in de F1, meten met 2 matenvoeringen!!