Tis zondag he, altijd vrije keus
Mijn complimenten voor dit geslaagde thema ook namens Muck, Raven en Eagle.
Dank je Richard, we doen ons best. Thema voor komende week heb ik al weer klaar
Ik had van de week alleen Pino zover gekregen om op de foto te gaan. Bowie, Boef, Ed, Harrie en Epke hadden er geen zin in. Maar jouw 3-tal krijgen de groeten van mijn 6-tal.
Vrije foto…
Goedenavond thema vrienden, het nieuwe thema voor komende week is bekend. Het nieuwe thema wordt: “Show je Oost-Europese horloge”
Vanaf post 310.
En met Oost-Europees bedoel ik dus niet alleen Russische horloges, Oost-Europa is meer dan Rusland. Vooral voor @BroederBill en @PetraO jullie en vele anderen kunnen lekker los gaan op dit thema. Verwacht niet dat de Rolex boys/girls die hebben en mee zullen doen, maar laat mij graag verrassen:-).
Maak een leuke foto! en natuurlijk een leuk verhaal erbij maakt het nog leuker.
Iedereen kan dus weer meedoen, dus ook de vintage en wie weet ook Rolex boys/girls
En zoals jullie weten loopt het thema van maandag t/m zaterdag en is zondag weer de vrije keuze dag.
Ik trap af met mijn Vostok Sub, echt wel een duikertje:-).
Stukje geschiedenis:
De Russische horlogefabriek Vostok (Russisch Восток “Oost”, “Oriënt”) werd in 1942 opgericht in opdracht van Joseph Stalin en is nu gevestigd in de stad Tsjistopol, 800 km ten oosten van Moskou. De tweede Moskouse horlogefabriek moest in de loop van de Tweede Wereldoorlog worden verplaatst vanwege de naderende Wehrmacht-troepen.
Sindsdien is Vostok een van de officiële leveranciers van het Russische en voormalige Sovjetleger. Na het einde van de Tweede Wereldoorlog werden naast boordklokken ook polshorloges geproduceerd voor het personeel van vliegtuigen, tanks en onderzeeërs, enz.
En natuurlijk wens ik iedereen weer een leuke themaweek
Dus de Ruhla’s en Primmetjes doen ook mee
Je weet heel goed wat ik bedoel, weet ik veel wat jij bedoelt met Ruhla’s en Primmetjes.
Als dat Oos-Europese horloges zijn doen ze mee, ga straks wel even googlen naar je Primmetjes Maar lekker veel posten Bill
Maar heb je het over de vroegere DDR en heb je een vintage horloge dan doet ie natuurlijk mee
Ligt Zwitserland eigenlijk in Oost-Europa?
Daar worden de Sinn kasten toch gemaakt?
SUG, Sächsische Uhrentechnologie GmbH Glashütte.
Vlakbij Dresden….
Gelukkig, ik kan meedoen! Toch?
Nee joh, Zwitserland ligt naast Japan dat weet toch iedereen. Maar helaas John, ondanks dat het een mooie Sinn is moet ik deze toch echt afkeuren
Geloof mij Gerard er komen nog genoeg thema’s waarbij jij gewoon mee kan doen