Helaas Ferry, die waren morsdood. Eentje in een lotje voor de onderdelen verkocht, geloof ik…
Goedemorgen,
Vandaag de laatste, imho toch wel een beetje een foute:
Geen flauw idee wat al die cijfertjes langs de rand betekenen. Omdat het een sportwatch is, zal er wel iets van hartslagmeting bij zitten, maar het gewicht zal de sportieve prestaties niet ten goede komen.
Prettig weekend.
Grappig, nu heb jij zoveel ana digi horloges maar bij deze weet je niet wat die cijfers betekenen . Als het wat zou betekenen vind ik het ook storend als dit verschijnt op je wp.
Zelf kan ik niets meer plaatsen, reden is bekend.
Vanaf morgen neem Lex het even voor 2 weekjes van mij over, ook ik weet niet met welk thema hij gaat komen . Daarna komen mijn thema’s weer aan bod natuurlijk.
Even geheel buiten het thema om een waarschuwing, gisteren was het IT mannetje bij VI te zien en die gaf een duidelijke waarschuwing. Het blijkt dat er een virus is die niet herkend wordt door virusscanner en ook niet te zien is op je PC/laptop.
Dit virus is dus in staat om alles te volgen wat je doet op je PC/laptop, ook al je wachtwoorden dus ook als je iets betaald via je pc/laptop.
Met medewerking van de politie is er nu een manier om te zien of je dit virus op je pc/laptop hebt. Je moet dan naar de site gaan operation-magnus.com dan helemaal naar beneden scrollen en Eset je hele pc/laptop laten scannen, heb je dit virus dan verwijdert hij dit automatisch. Nogmaals eerst laten scannen want wachtwoorden eerst veranderen maakt niet uit, het virus kijkt met alles mee.
Excuses dat ik dit even aangeef in mijn thema, maar leek mij toch even belangrijk om te melden.
Gr, Ferry
Omdat Ferry @fredpanarai1 samen met zijn @Assie62 nu even lekker van zijn vakantie aan het genieten is neem ik het op zijn verzoek voor een weekje over. De week daarna zien we wel weer verder.
Morgen, zondag is ‘vrije keuze’ en kan een ieder die denkt wat leuks op horlogegebied te willen delen dat hier laten zien.
Vanaf maandag 11-11-2024 gaat dan het nieuwe thema in.
De titel zal dan worden aangepast op " Zelfgebouwd, gemod of franken’ vanaf post 807
Je individueel eigen horloge. Zelfgebouwd, gemod of franken.
Laat dus je horloge zien wat je zelf met gevonden, overgehouden of gekochte onderdelen hebt samengesteld. Het kan ook een (zichtbaar) gemodificeerde bestaand horloge zijn met bijvoorbeeld een duidelijk andere wijzerplaat, afwijkende wijzers of een andere kast dan eigenlijk hoort. Het is wel verplicht om er in minstens een paar woorden bij te vermelden wàt je gedaan hebt en als het om een ‘mod’ gaat zou het leuk zijn als je een of meer foto’s hebt van ervóór, dus het originele horloge, en iets van er ná, met de modificatie.
Leg bij een zelf samengesteld of gebouwd horloge uit welke onderdelen je hebt gebruikt en doe dat ook bij een foto van je zelf gecreëerde Frankenwatch.
Veel plezier en veel succes!
Ik heb nooit zo veel geëxperimenteerd met ‘aangepaste’ horloges, maar er zijn er twee waarmee ik wel plezier heb gehad en ga daar dan hier mee aftrappen.
Zie hieronder.
Mijn ‘fantasie frankenwatch’, de Aquarius (omdat dat plakmerkje op de wijzerplaat stond). Ik had nog een wijzerplaat over van een gesloopt horloge uit een lotje junk. En een overgehouden Chinees Tongjii hand wind uurwerkje uit een Chinees horloge dat niet interessant was. Van een ander defect Chinees gedrochtje hield ik een nep RVS (chroom dus) kastje over. Dit alles paste na enig gehannes in elkaar. Jaren geleden gemaakt en het ding doet het nog steeds.
Als tweede en wat mij betreft ook absoluut laatste Frankenwatch een marriage van een Citizen automaatje uit eind jaren '70 en een kastje dat overbleef van een defect Russisch ZIM horloge.
De CityZim
Ook dit horloge functioneert overigens nog steeds prima. De op de foto zichtbare iets te ver uitstekende kroon heb ik zo gelaten, omdat dit het originele Citizen asje + kroontje is en dat zou moeten blijven passen als ik ooit nog een keer een echt bijpassend Citizen kastje vind.
De zwarte tie wrap die je op de foto’s van de achterkant ziet heb ik gebruikt als spacer om de ruimte tussen het uurwerk en de kast op te vullen en om zodoende het uurwerk + wijzerplaat in het kastje te fixeren.
De diverse onderdelen van deze ‘City-Zim’ kwamen uit: jawel, Ferry’s Boodschappentas!
Zelden zoveel plezier gehad van een partij ‘horlogejunk’ als van wat er in die tas zat, Ferry! Nog steeds mijn dank daarvoor.
De SKX171…
Deze is minimaal gemod, omdat ik wil dat er nog steeds als een echte Seiko uitziet. Ik heb er saffier in gezet, de dagschijf verwisseld naar een Kanji dagschijf en de bezel wissel ik vaak tussen de standaard 171 bezel en de 007 bezel. Een mod die dus uit originele Seiko onderdelen bestaat, op het saffierglas na.
Deze week doe ik niet mee. De enige aanpassingen die ik ooit doe zijn andere glaasjes, bandjes of batterijtjes.
Bij ome Ali, kast, uurwerk, wijzers, wijzerplaat, bandje enz gekocht , in de blender gedaan en dit kwam eruit
Wel apart. Is die rechtse een soort stopwatch?
Niet legaal … valt wel mee, maar gewoon te laat. We zitten al in het volgende thema.
Maar… Beter laat dan nooit Don!
Deze heeft Rob (Monsterwatches) ‘zelf’ gemaakt voor mijn verjaardag in 2023
Ik vind 'm wel geslaagd Misschien draag ik 'm wel met Kerst
Uhhh ik meen toch dat het nieuwe thema altijd op maandag start, en de zondag vrij is?!?
Uhm, ja dat is wel zo maar het thema hield zaterdagavond op. Maar jouw bijdrage is een uitstekende vrije keus hoor! En ik ben veel minder streng als Ferry, dus van mij hoef je geen strafregels te schrijven…
Weer een verloren week.
Geen ana-digi’s hier en ook geen mod’s…
Leuke kleurencombi! Die bezel wel ff met de 60 bovenaan zetten
Dat is gebeurd ondertussen, maar nu ligt grote seconden er weer naast…
Deze heb ik al een flink aantal jaren.
Kast van voor AliExpress enzo, Unitas kloon uurwerk, Brevet schroefkroon, wijzers en wijzerplaat dagenlang in heeeeele sterke koffie en daarna in de oven. Weer een tijd daarna de kleuren aangebracht met modelbouw verf. De band is van een stuk leer uit een tas door mijzelf gemaakt (@crapstrap)
Hoe mod/franken wil je het hebben
Deze Tissot is samengesteld uit twee exemplaren die allebei problemen hadden. Ik heb het al vele jaren. Het heeft speciale betekenis voor me: de hobby was nog nieuw voor me, ik leerde meerdere HF-leden kennen waarmee we een fijn contact hadden. Daaronder ook @wbcoupe, die het destijds prachtig heeft opgeknapt.
Hoeveel alter-ego’s hebben jullie en wie is de baas?