Nee dan wordt Mille boos
Ik ben er
Bedoel je klaar voor of ik ben er weer
Ben benieuwd wat het nieuwe thema wordt
Ik Ferry ook, wat zal die Fred nu weer bedacht hebben
Goedemiddag thema vrienden,
Themaweken “Horloges met een speciale wijzerplaat zonder metalen ondergrond” dit vanaf post 427.
Beste vrienden, zoals jullie in de kop al kunnen lezen gaat het nu om horloges met een speciale w.p zonder een metalen ondergrond.
Voor de duidelijkheid, geen wijzerplaten met emaile, gezandstraald of iets dergelijks.
Wel wijzerplaten zoals horloges met weishi, meteorite, porselein, houten, stenen, keramische wijzerplaat.
Of de wat zeldzamere w.p met leren, parelmoer of saffieren wijzerplaten.
Ik weet, dit thema is niet voor iedereen weggelegd maar zijn zeker op het HF aanwezig, ook in het vintage topic en het Rolex only topic. Bijvoorbeeld in diverse horlogemerken, o.a Grand Seiko, Citizen, Rolex en Oriënt Crystal met parelmoeren w.p (speciaal voor de vintage vrienden), enz.
Ben benieuwd wat voor moois ik deze week tegen ga komen, zelf heb ik er 2 die ik deze week zal posten.
Het is deze week toegestaan als je zo’n horloge gehad hebt of nog hebt, maar geen horloges die van het net geplukt zijn!
Zelf heb ik er als voorbeeld wel een paar van het net geplukt, dus begrijp mij goed, zijn als voorbeeld bedoelt.
Kijk goed naar de voorbeelden waarmee ik aftrap en hou je aan dit thema, lees goed de inleiding. niet makkelijk, toch te doen zou ik zeggen
Grand Seiko met Washi papieren wijzerplaat
Seiko Presage Arita met porseleinen wijzerplaat
Rolex Day-Date met meteorite wijzerplaat
Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal komende week iets lastiger worden, maar goed, je kunt niet altijd 6 gooien
Hoop dat er weer veel leden meedoen met dit thema, wel aan de voorwaarde houden natuurlijk
En natuurlijk kan je iedere dag een foto posten en zoals jullie weten, komende zondag vrije keuze dag.
Fijne themaweek iedereen
edit: weet je een leuk thema wat nog niet is geweest, lekker doorgeven, komt vanzelf een keer aan bod
De aftrap met het horloge van mijn echtgenote, staat in het blauwe gedeelte.
Een Ebel Discovery met MQP plaat.
Top Richard, deze w.p is van Parelmoer
Misschien wel handig voor de anderen om te vermelden waar je w.p van gemaakt is
Mooie wijzerplaat en leuk dat je het uurwerk erbij hebt gezet
Heel lastig om die wijzerplaat mooi op de foto te krijgen, deze w.p moet je echt in de zon zien schitteren
Mooi die Halcyon, tis dat ik weet dat het een porseleinen w.p heeft. Maar wil niet zeggen dat anderen dat ook weten. Beetje algemenene opmerking naar iedereen, Zet er even bij van welk materiaal de wijzerplaat is