Themaweken : “toon je titanium horloge” dit vanaf post 3604

18 likes

Allebei goud kap, en volgens Omega solid gold crown en observatorium van Genève

18 likes

Witgoud…

11 likes

16 likes

Mag 80 micron verguld ook??

7 likes

6 likes

Volgens mij niet gewoon even de opdracht lezen want jouw horloge is 80 micron verguld en niet geheel van goud of witgoud…
Er moet een massief gouden onderdeel aan het horloge zitten…

1 like

Fijne week toegewenst :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De bezel van deze Tudor Prince is massief goud. Ik denk de (holle) midden schakels van de band ook.

8 likes

Lastige vraag, maar goed als het gold capped is zit er zeker ongeveer 20 micron goud over een ander metaal heen en zal zeker jaren mee gaan en de look van echt goud houden. Dit in tegenstelling tot verguld/double goud daar zit max 5 micron op en zal ook veel eerder slijten dan gold capped. Dus m.a.w gold capped is kwalitatief beter dan verguld/double.
Laat ik maar niet zo streng zijn, Assie heeft net een bakkie voor mij ingeschonken :wink:. Dus kan gold capped ook wel, maar geen verguld of double plaatsen. Dan zou je in je eigen zak liegen toch :grin:

2 likes

Kan je altijd aan Lex vragen hoeveel micron en wat dan het goudgehalte is :wink:. 8 karaat “goud” is voor mij geen goud, daar worden nogal veel mensen mee misleidt in de trant van “tis echt goud mevrouw/meneer”.

1 like

Klopt Wilko, maar wil niet de boeman uithangen, dus zoals ik schreef gold capped kan nog net maar is toch net bover het randje van wat ik bedoelde. Ik zei toch al in mijn inleiding, ken mijn pappenheimers onderhand wel :wink:

1 like

11 likes

Je bent te goed voor deze wereld :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klopt ook, maar hoor graag van @Macx of het gold capped is of verguld. Zelf denk ik capped want Omega zou niet willen dat het met 5 jaar eraf gesleten is?

2 likes

Als die aan de punten is doorgesleten dan denk ik meer dat het verguld is, capped is 20 micron en dan moet je er mee geklust hebben o.i.d want dat blijft over het algemeen goed. :wink:

Dat denk ik niet Gerard, in de gouden bezels zit een totaal andere legering dan in de capped. Maar goed, wellicht dwaalt er op het HF nog een ververdwaalde juwelier rond en kan die ons wijsheid brengen :wink:

1 like

Dat dus :+1:

1 like

Top en dat voel je dan ook meteen :+1:, maar de grootste goudklomp zit toch echt op de Rose gouden Speedmaster van Omega, vol goud en weegt als beton :wink:

5 likes

Lekker dan. Kan ik weer niet mee. Dank hubby :rage:

2 likes