De kast bedoel je? Die is van geblauwd staal, niet echt een coating, meer een oppervlaktebehandeling.
Wijzerplaat is zwart emaille.
Heel gaaf, wist niet dat tissot dat gedaan heeft.
Ik dacht eigenlijk dat er een laag goud of chrome gestript was.
Zodan, dit is ook een prachtige collectie . Dacht altijd dat @wbcoupe (Wilko) de Tissot man op het HF was, maar jij kan er ook wat van zeg
.
Met plezier naar het filmpje gekeken, om al je PR516’s te tonen had je echt die 39 minuten nodig , heb hem helemaal uitgekeken en genoten van al je horloges van Tissot. Nu viel mij wel op, toen je begon met de eerste box en een horloge eruit pakte je ging schudden en lopen met die handel
Toen kwam de 2e doos, eerste horloge (dacht. zal wel een gmt zijn). Niet dus zit een mechanisch alarm op, echt heel leuk. Maar bij deze box viel mij op dat je bij sommige horloges het opwinden op een manier deed die ik nog niet kende, gewoon de kroon heen en weer. Bij weer een ander horloge ging je weer schudden. Dus nu rijst er bij mij de vraag, waarom bij de 1 de kroon heen er weer en bij de ander schudden. (tja ben nog steeds een leek vwb vintage ).
Zoals de meesten wel weten, zie en lees ik natuurlijk alles bij mijn themaweken. Heb echt hele mooie voorbij zien komen, van zakhorloges (Wilko voornamelijk) tot polshorloges en bij sommige ook de produktiedatum. Ik maar wachten tot ik er 1 tegen zou komen die in 1959 gemaakt is, niet dus, heb ik dus weer.
Lijkt mij leuk om een Tissot uit 1959 te hebben, jaja, ben bejaard
Kortom heb deze week genoten van ALLE Tissot’s die ik voorbij zag komen, waarvoor dank iedereen
En jullie weten het he, vandaag vrije keuze dag, dus kom maar op met jullie merken .
Vanavond maak ik natuurlijk weer een nieuw thema aan, of iedereen eraan mee kan doen blijft een verrassing .
Oeps, ja moet natuurlijk wel zelf iets posten vandaag. Ja was druk met het maken van een nieuwe NA die ik vandaag zal proberen te posten, moet natuurlijk wel een verhaal bij
Maar goed, heb vandaag nog even de Avenger om de pols. 2e dag, ben ik toch een held he . Morgen weer wisselen natuurlijk
Fijne zondag iedereen en lekker genieten van het
en natuurlijk vandaag nog wat posten
Vrije keuze vandaag, dan wil ik graag Delano aan jullie voorstellen, Delano is van de jaren vijftig en loopt op een AS 1130 uurwerk, na vele van jaren.van achterstallig onderhoud krijgt het vandaag zijn servicebeurt.
Je komt ze niet veel tegen, werd denk ik maar mondjesmaat verkocht. Is natuurlijk ook niet zo heel erg corrosiebestendig; voor je het weet heb je een verroeste horlogekast
Die zijn er uiteraard wel, maar ik heb er geen in de collectie. Jaren 50 is niet echt mijn ding
Degene die het dichtst in de buurt komt is deze gold capped Visodate, uit 1957:
50s/60s is wel t Gouden tijdperk van horloges
Toen zwom ik nog in diepe wateren met soortgenoten , maar natuurlijk wordt er hier mee gelezen en wie weet word ik verrast
Die zijn voor mij echt de minste, veel kastontwerpen zijn me te lomp, ze missen de elegantie van de jaren ervoor. Jaren 20-30-40 zijn mijn favorieten, dan lelijkheid troef in de jaren 50 en eerste helft jaren 60. Vanaf halverwege de jaren 60 begint het weer leuk te worden
Uiteraard zijn er wel uitzonderingen; bijvoorbeeld een 50’s Tissot Navigator staat hier nog wel op het verlanglijstje.
Ja hoor Wilko wrijf het er maar goed in, heb mijzelf ook niet gemaakt hoor. Pa en Ma konden zich gewoon niet inhouden
Ach, smaken verschillen, volgens Ruud was het juist weer het gouden tijdperk
Bedankt voor de complimenten.
Enige kanttekening, ikzelf ben niet degene die het filmpje gemaakt.
Een mede horlogefanaticus van dit forum.
Vrije zondag… Dan maar twee van mijn favorieten hier posten…
En om nog een beetje in het thema te blijven, deze is onderweg naar mij…
Niet bepaald jouw formaat, Ferry… Past waarschijnlijk 3x in je Breitling of Panorai… Ongeveer van de leeftijd, toen je vader nog met zijn soortgenoten rondzwemden,
zo op de foto valt het wel mee maar om mijn pols zal het wel een kindermaatje zijn, zoiets van 34mm ? Maar leuk en gefeliciteerd, hoort echt in een vintage collectie thuis en wens je natuurlijk veel draagplezier alvast