Kijk dat zijn interessante items. Leuk!
Er zouden er 10.000 zijn gemaakt eerst. (Dus die van jouw zit er ongeveer middenin.) In eerste instantie vooral gepromoot bij de veteranen van deze oorlog.
Ik vind het altijd bijzonder dat ze weer in het openbare verkoop circus terecht kunnen komen.
Familie van…die er geen belang bij heeft? Of partijen die nooit verkocht waren?
Mijn achterdeksel op de Komandirskie heeft nr 3166 Ook bijzonder.
Had ik deze hier al gedeeld? Ook leuk om even te lezen.
Mooie collectie! Al lekker gevarieerd. Ga zo door.
Opnieuw weer een mooie reeks. Luch met Europese tekst voor export zie je niet veel. De fabriek in Minsk was hier nooit erg bekend, maar ze maken mooie dingen. De laatste tijd zijn ze weer behoorlijk aan de weg aan het timmeren met een eigen identiteit. De Russische YouTube watch-influencer Viktor Mankash (kanaal Pro Chasy) was er begin dit jaar op bezoek: КАК ДЕЛАЮТ ЧАСЫ ЛУЧ? Экскурсия на Минский часовой завод “Луч”. . “Hoe worden Luch horloges gemaakt?” De automatische vertaling in Engels van Google is redelijk.
Goede vangst! Opmerkelijk hoeveel Vostoks je in de VS kunt kopen. Van de Desert-shield is dat te verwachten, maar ik heb ook 2 scuba’s daar gekocht. Een uit Texas en een uit Brooklyn New York.
Geweldig SQ! Ik wist dat al die verkleuringen bestonden, maar ik had ze nog nooit in één rij maast elkaar gezien. Beter had ik het zelf niet kunnen illustreren. Bedankt!
Hier zie je de kleuren ook mooi. Moesten allemaal blauw zijn.
De meest rechtse is trouwens een cccp uitvoering en die groen blauwe kleur ziet er niet verkleurd uit. Ik verwacht dat de verf baden nog wel eens wijzigden in al die jaren.
Zo zie je soms ook sterke verschillen in sunburst effect. En sommige laklagen die eerder een spinnenweb vormen bij veroudering. De linkse helder blauwe begint al iets. Terwijl de grijsbruine die al verkleurd is dat helemaal niet heeft.