Tijd voor een Navitimer

Was vandaag even naar men bank, moest even het een en ander regelen.
Staat er naast me een wat oudere heer met een breitling navitimer om, met een zwarte lederen band.
Viel meteen op hoe mooi deze klok eigenlijk is, klassiek, super afleesbaar, toolwatch die ook als dresswatch gedragen kan worden zonder patserig over te komen.
De 01 staat bij mij ook hoog op de wenslijst, of de gmt versie.
Succes,

Grtn Leen,

Na een pauze ben ik weer op zoek naar een Navitimer gegaan: het is de Navitimer 01 Limited edition geworden, de eerste navitimer met het 01 uurwerk en een glazen case back

11 likes

Erg mooi hoor! Ikzelf het de non-limited 01 in identieke kleurstelling en band, als verschil zie ik de kleur van het breitling logo, wat bij mij goudkleurig is.
Weet je of er nog andere verschillen zijn?
Hebben ze jou ook verteld dat je na 3 jaar een check-up moet laten doen om de 5 jaar garantie te behouden?

De mijne is al 5 jaar ā€œoudā€, dus dit speelt niet meer bij de mijne.

Zoek de verschillen …

oplage 2000 stuks

Ik begreep dat Sinn een tijdje legaal dit ontwerp mocht gebruiken (en nog steeds?) omdat Breitling een patent heeft laten verjaren? Wie weet hoe dit precies zit?

During Breitling’s 1979 downturn Mr Helmut Sinn, founder of Sinn Watches of Germany (est. 1961) bought the rights to use the dial layout of Breitling’s 806 and 809 Navitimer watches, as well as acquiring the tools to produce them and the Lemania 1883 hand wound movements used within these watches.

Bron: https://www.definewatches.com.au/node/580

1 like

Ja, die, dank!

1 like

Nou, JBvD, daar heb je me… Wat men er ook van vindt hier op het HF, imho kun je je geen buil vallen aan welke Navitimer dan ook! Tijdloos design dat het al tientallen jaren goed doet en waarschijnlijk ook nog decennialang goed zal blijven doen. En behoorlijk waardevast ook, iig geen klokjes waar je gierend op afschrijft.

De ref 806 is een geweldige klok maar mijns inziens een te grote sprong vanuit het niets. Meer een eindstation dan starter of doorgroeier.

Ikzelf beleef bijzonder veel plezier aan mijn Navi’s, hieronder de onvermijdelijke pics…

Succes met oriƫnteren en de voorpret/pasmomenten die dat met zich meebrengt!

Groet, Otto

1 like