Timefactors only

Smiths Everest PRS-25 gilt dial:

17 likes

Precista PRS18Q

3 likes

Voor de liefhebber:
Sla je slag; er staat een Smiths Everest (40mm) op marktplaats te koop. Je mag er dan wel ff 750 euro voor lappen :flushed:

Wordt ook nog eens 600 voor geboden. :joy:

Ik heb de mijne 2 jaar geleden voor €200 verkocht op het forum, misschien toch iets langer moeten vasthouden dan :see_no_evil:

Ze zijn deze bedragen ook niet waard, het is wat de gek er voor geeft. Ik krijg steeds meer het gevoel dat er steeds meer gekken rond lopen :woozy_face:

1 like

Inderdaad. Ik zag die trend (oplopende vraagprijzen) al een tijdje terug. Dat is ook wel te zien op eBay

1 like

en dan vooral de R**** en O***** liefhebbers

1 like

Die moeten ook uit een nieuw vaatje gaan tappen omdat “het echte” buiten bereik raakt.
Stelletje zotten, is gewoon een leuke horloge voor €200-300, alles er boven is speculeren.

1 like

zie de zwitserse horlogeindustrie hier maar in mee te krijgen. die blijven teren op gekken die absurde prijzen voor horloges betalen. ik zie een goede toekomst voor japanse horloges die een steeds beter ontwerp (design) krijgen voor aangename prijzen. ook de servicebeurten kosten maar een fractie van de zwitserse.

1 like

Nou helpen de recente Brexit VAT/BTW perikelen ook niet - dat heeft de prijzen voor mijn gevoel ook wat opgekrikt.

Hoe bevalt je Aerotimer? Zat er net nog eens naar te kijken en het begon wel te kriebelen moet ik zeggen. Op de website viel mij alleen op dat de uitlijning niet helemaal top was, zie ik dit goed?
En hoe draagt ie voor een 42mm? Ik draag zelden groter dan 39mm dus dat houdt mij ook wel tegen, ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik heb de Aerotimer pas sinds een week in mijn bezit, hij bleef ergens 4 weken bij UPS liggen… In de tijd dat ik hem heb bevalt ie goed en uiteraard zoals bij elke nieuwe aanwinst veel polstijd!

Ik heb een polsomtrek van 185mm en draag met regelmaat horloges met een grotere diameter (>41mm) en ook deze draagt erg prettig en valt qua maat goed.

4 likes

Is er toevallig iemand die bij de laatste ronde (of iig ná Brexit) een Everest PRS-25 heeft besteld en die mij kan vertellen in hoeveel €€’s die 325 pond ongeveer omslaat (dus incl. inklaring, BTW etc.)?
Dan kan ik nu vast bedenken of ik ga wachten op een volgende ronde of mijn pijlen ergens anders op richt :wink:
Alvast dank!

Horloge plus verzending komt op ongeveer EUR 412. Bijkomende kosten via UPS zijn ongeveer EUR 110 dus in totaal kun je rekening houden met EUR 522, @VriesKou

2 likes

Ik heb op 7 feb de PRS-25 besteld en inmiddels binnen. Kosten waren €412 (£325 (horloge) + £28 (shipment)) en daar kwamen de import en afhandelingskosten à €120 bij.

Al met al dus een kleine 500€

Edit: sorry, ik zie dat @Sunray al heeft geantwoord :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Geen probleem natuurlijk!
Mijn dank is groot! ook aan @Sunray.
Bevalt ie goed @Peroni? (als in: geld nog steeds waard ondanks de Brexit-verhoging :wink: )

Zeker! En dan is hij eigenlijk nog scherp geprijsd imo :blush:

1 like

Gelukkig heb ik deze voor een normale prijs op het forum kunnen overnemen.

7 likes

Je zal maar baas zijn van Timefactors! Wow!

In de zojuist ontvangen mail:
“All 600 pieces of the Smiths Everest sold out in 4 minutes on 7th February. More are on order but I don’t expect delivery before May 2021.”
Nogmaals: wow!

3 likes