[TIP] Handig en goedkoop bandjes opbergen!

Linkje??

Soli

@BasV en @soli:

Hier bijv:

https://www.aliexpress.com/item/Waterproof-5-Compartments-17-5x-9-2x-3-cm-Fishing-Lure-Bait-Hook-Storage-Box-Durable/32824761898.html?spm=2114.search0104.3.115.3c30179a9iJIMI&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10151_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10301_10059_308_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=633c844f-672b-4d49-ac6e-98e72132645c-16&algo_pvid=633c844f-672b-4d49-ac6e-98e72132645c&transAbTest=ae803_2&priceBeautifyAB=0

1 like

Dank !!

@cliogek

4 likes

Da’s geen sport natuurlijk. Een beetje langs de waterkant zitten met een thermoskannetje lauwe koffie. :joy:

2 likes
8 likes

Hahaha, ik moest er ook aan denken. Eén van de mooiste stukjes televisie die ik ooit gezien heb. Ik heb de aflevering zeker tien keer gezien. En nu we het er weer over hebben, vanavond ga ik hem weer kijken. Ik kan niet wachten. Heerlijk.

Alles klopt: die vent, zijn vrouw, die fiets. De bloedserieuze en tegelijkertijd gortdroge rijdende rechter ‘nou ik heb het wel gezien geloof ik’. Die eveneens droge en stoïcijnse verkoopmedewerker van die hengelsportzaak.
De doodgoeie ‘getuigen’. Geweldig.

Als Koefnoen redactie is dit ongeveer wat je wilt bereiken.

Kijk en geniet.

5 likes

Netjes…ik heb er ook schik van!
:+1:

Weleens een karper gevangen van bijna 20Kg?
Ik kan je vertellen dat het sport is. Eerst dagenlang vele kilometers langs water afstruinen om te voeren en op de dag zelf kilometers langs het water de stekken bevissen, volbepakt met hengel, koffer, landingsnet, onthaakmat, weger enz. :wink:

Nee ik neem geen M16 mee. :rofl:

1 like

Gvq1iAR

1 like

Dan is kamperen ook een sport. En grasmaaien.

1 like

Gras maaien, daar kan je tegenwoordig bij blijven zitten en doorgaans niet verder dan je achtertuin.
Gewoon een zitmaaier kopen.

Kamperen is alleen een sport als het het combineert met hiken, survival, bergbeklimmen en duiken. Anders noem ik het kramperen.

1 like

Hilarisch! :rofl::joy:

Ik denk dat een tent opzetten een stuk meer ‘sport’ is dan een visje binnendraaien en in een leefnet kieperen. Verder zijn er aardig wat overeenkomsten: de stoel waar op je zit, het jasje dat je aan hebt en die rol wc papier in je Wildebeast rugzak.

1 like

Een karper van soms wel 20Kg of meer is niet zomaar een visje. Het is een pracht- en krachtbeest.
Daar ben je minimaal 20 minuten mee bezig en die past dan ook niet in een leefnet maar na de foto direct terug in water.
:laughing:

Voorbeeld

Mijn grootste karper is tot nu toe “maar” 18Kg en 98cm.

Jij bent zeker dit formaat gewend?

:joy:

En dit wil ik volgend jaar een keer aan mijn hengel zien te krijgen.

Meerval

2 likes

Ik vind het vooral zonde van de vissen. Los van het leed van het aan een haak door de lip te worden binnen gesleept gaan ze nadien meestal wat mankeren en eerder dood. Onzinnige bezigheid en slecht voor de natuur.

1 like

Zou ik niet doen. Zeehonden zijn beschermd in Nederland.

5 likes

Over pijnervaringen zijn de meningen inderdaad verdeeld.
Maar iets mankeren en eerder dood gaan is niet het geval en zeker niet bij de sterke karper en bij vissers met gevoel.
Wel bij bij zeevissen als vissen vanuit grote dieptes omhoog worden getrokken. Of kleine visjes die je de haak inslikken i.c.m. een sukkel dus die vervolgens de haak er met ingewanden en al uitrukt. Maar dat zijn geen hengelsporters maar aso’s of mensen zonder ervaring.
De binnengesleepte vissen die wat mankeren en eerder dood gaan zijn de vissen die op jouw bord belanden.
Die worden zeker niet oud en de oorzaak zijn niet de paar hengelsporters maar geboren worden.

Karpers kan je herkennen aan het schubbenpatroon en zijn zo slim dat ze niet vaak gevangen worden.
Een aantal vissen wordt iedere paar jaar gevangen. Dan zijn ze weer een paar kilo zwaarder.
Een grote karper kan zomaar 40 jaar zijn.
Die paar keer uit het water halen lijkt ze niet te deren.
Soms worden vissen op de foto herkend. Dan blijken ze 6Kg te zijn en 28 jaar later wordt de vis opnieuw gevangen en is deze bijvoorbeeld 20Kg en nog gezonder als voorheen.

Vissers betalen zich scheel aan VISkaart en vele vergunningen en zorgen daarmee juist voor een betere en gezondere visstand.
Dat kan je van roeiers, surfers, plezierjachten en zwemmers niet zeggen. Die slopen alleen maar en betalen niks.
Hengelsporters respecteren de natuur juist en laten geen rotzooi achter.
Slecht voor de natuur, dat is dus zeker niet waar. Het heeft de afgelopen 40 jaar een beter visstand opgeleverd.
Ook melden vissers gemerkte vissen om trek en stand de kunnen controleren en melden zij nieuwe en inheemse vissoorten.

Of het een onzinnig bezigheid is, dat bepaal ik voor mezelf.
:wink:

3 likes

Handig. De vakjes zijn ca. 15 cm. lang.

8 likes