Tips aanvulling op huidige one-piece

Dus men kan stoppen met Tudor aan te raden? :sweat_smile:

2 likes

Tenzij een Pelagos :+1:

1 like

Als toevoeging: koop een mooie horlogekist. Want het gaat niet bij tweede blijven dan.

Tuurlijk wel. Meer dan 2 komen er niet

Nee. Maar dat beweerde ik ook niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hierboven werd al ergens een GMT geopperd. Dat vind ik eigenlijk niet zo’n gek idee.
En dan eentje die je niet zo vaak tegenkomt, maar wel van een echt horlogeliefhebbersmerk, uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding, mooie maat (39mm) en ook nog eens mooi!

Squale Watch Sub-39 GMT Blue Vintage Bracelet SUB39GMTB.BR22 Watch | Jura  Watches

4 likes

Dit blijft een topper en inderdaad eens wat anders maar wel lekker :drooling_face:

1 like

Ligt zo lekker om de pols. Best een groot en zwaar horloge, maar met een geweldig draagcomfort

1 like

Ja eens zo heb ik hem ook ervaren :ok_hand:t2:

1 like

Je mag m’n Ghost bb58 wel overnemen?🫶🏻

En dan nog geld overhouden voor nog een horloge :see_no_evil:

6 likes
3 likes

Seiko speedtimer
Black bay 58 used
Black bay 36
Seiko Spb143j
Seiko turtle green SRPH15K1
Seiko Alpinist 2022

1 like

Ik zou rondneuzen bij;

Bell&Ross
Citizen (alhoewel erg dressy)
TH aquaracer
Doxa 200
Squale 1521
(Gebruikte) Breitling superocean
Rado Captain Cook
Sinn
Mühle Glashutte seatimer
Zodiac super seawolf
(Gebruikte) IWC Aquatimer

2 likes

Voilà!

3 likes

Zenith nog niet genoemd?
Voor dat budget zou je een mooie gebruikte Rainbow kunnen scoren.

Die van mij:

Of kijk eens hier voor inspiratie:

2 likes

Zijn de Breitling banden goed? Op foto’s lijken ze soms wat losjes (zoals deze)

Ik vind ze persoonlijk erg goed. Ze lijken soms “losjes”, maar dat is juist een pré omdat ze heel flexibel zijn.

Kijk maar hoe strak mijn SuperOcean van rond 2005 is. De ruimte tussen de schakels is echt as-designed. Het is echt een bracelet die je zelf moet ervaren.

De stalen banden van Breitling zijn heel anders qua constructie dan bijv. de oyster-bracelets.
Ook al zou je één schroef verliezen, dan nog zal je bracelet niet uit elkaar vallen. Hier een foto van mijn (ex-)Colt die ik tot op de dag van vandaag nog mis. :cry:.

De grote pinnen die je ziet zijn geen schroeven maar zijn onderdeel van de schakel. Vervolgens schroef je die vast met kleine schroefjes aan de uiteinde van de tube.

4 likes

Baltic heeft ook wel leuke opties, en dat zit ver onder je budget. Dan heb je bijvoorbeeld zoiets:

of mijn Aquaracer :wink: (nu in het blauwe gedeelte).

1 like