tips / advies voor een nieuw horloge (max +/-10k)

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een zoektocht naar een nieuw horloge. Ik ben geen verzamelaar of kenner, maar kan een mooi horloge erg waarderen.

Ik ben opzoek naar een nieuw horloge van max 40 mm en budget is +/- 10k. Zelf ga ik van links naar rechts in mijn zoektocht en ben bang dat ik door onwetendheid leuke en originele opties over het hoofd zie. Rolex vind ik esthetisch mooi, maar is voor mij eigenlijk geen optie (laat ik het maar cryptisch houden op type klanten en veiligheid). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met originele suggesties!

Dank alvast!

4 likes

Wellicht een Cartier?

Volgens mij zijn ze 35,5mm (midsize)

Met nieuw bedoel ik idd ook tweedehands! Die Omega is idd erg mooi!

1 like

lees dit topic maar eens door:

en denk dan in specificaties, stijl etc in plaats van een bedrag

1 like

Eerder deze week is er een topic aangemaakt Net horloge voor pakweg 10k. Misschien doe je daar ook inspiratie op. Uiteraard afhankelijk van welk soort/stijl horloge je zoekt. Zoals dat op HF wel vaker gaat, zijn niet alle tips in lijn met de vraag van de TS. Des te meer ideeën voor jou?

Mijn tip: Jaeger-LeCoultre Reverso. Kies voor een duoface, dan heb je een prachtige twee-in-een oplossing. Voorbeeld:

5 likes

Het aanprijzen van eigen horloges in een topic buiten het blauwe gedeelte is toch niet toegestaan?

2 likes

Meeh te hard rijden ook niet, maar dat doet ook iedereen.
Zo tussen neus en lippen door geen probleem toch.

1 like

Ik sta voor alle suggesties open en ben niet op zoek naar een specifieke stijl. Ik ga ook even rondneuzen op het topic van eerder deze week. Bedankt!

1 like

Volgens mij (maar geen zin om de regels door te spitten) mag je wel een ander zijn horloge aanprijzen toch? Tadaaaaaaaaa :
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-omega-constellation-globemaster-blauw/482710
Lachen.

6 likes

Stond volgens mij een mooie VC 56 in het blauw… misschien is dat wat voor je ? dikke klatser. [ Edit : Nee die is al weg helaas… de enige die er nog op staat is eentje van 18k … iets te hoog qua budget ) .

List 6,5k. Mooiste horloge uit Twente en de rest van Nederland :grin:

2 likes

Zenith El Primero

(Indien je chrono’s leuk vindt)

De meesten kennen het merk niet eens.

6 likes

Correct :wink:

Eens naar grand seiko kijken mischien?

1 like

Ga voor goud

Gelimiteerd tot 60 stuks wereldwijd