Tips voor een chrono

Ik vind deze categorie altijd wel lastig, veel hebben ook zo’n chrono “module” ipv een van origine chrono uurwerk met alle gevolgen van dien.

Ik zou bijna zeggen kijk eens naar Vintage maar dat komt weer niet uit met je andere eisen :thinking:

Zodiac grandrally quartz?

1 like

Weet het niet met Zodiac, volgens mij is dat een beetje vergane glorie merk aan het worden.

Ik heb hem regelmatig bekeken, stond idd ook op mijn radar. Maar de kastvorm is ook even wennen. Voor de rest voldoet hij aardig aan mijn wensen.

Weet ik niet en is ook niet zo belangrijk, denk ik. Koop wat jij mooi vind en blaas weer leven in dit merk door het te dragen om jouw pols. Geinig ding man!

1 like

Joh. Dat kan echt makkelijk. Ziet dit er niet uit?

20 op 19 mm

21mm op 20mm

20 mm op 19 mm

:beers:

2 likes

Ik heb niets met Hamilton, maar vind zo’n Intra matic wel mooi.

Wel te hoog. Maar je was bereid te vijlen las ik ergens :slight_smile:

Diameter: 40mm, Thickness: 14.6mm, Lug-to-Lug: 49mm

Met het risico heel irritant te zijn: het op zoek, niet opzoek. Irritant, ik weet het.

2 likes

Junghans meister telemeter?

diameter 40,8mm hoogte 12,6mm

Nieuw voor ca. 2000,- dus een jong gebruikte moet toch wel lukken binnen het opgegeven budget

1 like

Junghans chronoscope moet ook lukken binnen budget. Toch een zeer elegant apparaat - op die ^%@@!@ date window na, natuurlijk.

1 like

Kijk eens bij Guinand, een dochterbedrijf van Sinn.
Made in Germany en genoeg keus voor 1500 eu.

1 like

Ik denk dat ik inderdaad op de Duitse toer ga.

Ik kwam eerst de Sinn 936 tegen. Maar die is met zijn 15mm toch echt aan de dikke kant, van de zijkant lijkt het alsof je een blikje tonijn op de pols hebt. En kost ook nog eens bijna 3K.

Daarna keek ik bij de buren uit Archimede.
Die hebben hele stoere Pilots Chronographs met 13,5mm dikte. En geen gebold glas, dikke plus! Kijk dit wordt interessant.
Prijzen zitten wel rond de 1800 tot 2600. Dus voorlopig houd ik uhrforum even in de gaten.

Dit komt wel heel erg in de buurt jongens. Whats not to like!

2 likes

PS: Junghans , ik weet het niet. Dat merk doet mij niet zo heel veel. Net als een Meistersinger.
Dat is net alsof je een sollicitant binnen 5 seconden al onbewust besluit niet aan te nemen, dat heb ik bij deze merken sinds het begin en dat gevoel gaat nooit meer weg :joy:

Dat heb ik nou bij Archimede. Heb wel een zwak voor Sinn. :rofl:

1 like

Ik mag Sinn wel, maar naar mijn mening zijn ze een beetje overpriced. In vergelijking ben je bij Stowa, Archimede of zelfs Damasko vaak gunstiger uit. Als zijn die de laatste jaren ook met een inhaalslag bezig lijkt het.

#alleswordtduurderhetwasvroegahzoveelbetah!

Laat Fate het niet lezen, maar Sinn is een mooier merk dan die 3. Bestaat ook al 60 jaar als horlogemaker… de rest pas sinds de 90s in hun huidige vorm.

Sinn wordt wel steeds duurder.

1 like

Je zou de Skymaster van MAEN kunnen overwegen. Ben er zelf erg blij mee en ook wel leuk met een Nederlands merk.

Hier meer info: https://www.maenwatches.com/pages/skymaster

2 likes

Een goede Chonograaf die in jouw budget past is, naar mijn bescheiden mening, deze.
Destijds in diverse kleuren wijzerplaat leverbaar. Meestal kom je ze echter in het zwart tegen.
Donkergroen vind ik overigens ook erg mooi.
Onder deze plaat tikt een Valjoux 7750.
Eterna is een bijzonder ondergewaardeerd merk in mijn optiek. De afwerking is gewoon goed!
Het is wel een dikkerd, 15mm.
Prijzen liggen tussen de 1000 en 1500 euro op Chrono24.

image

Deze heeft de juiste specs, maar is nieuw net buiten budget:

De kwartsvariant is nog een mm dunner en valt ruim binnen budget: