Tips voor eerste "serieuze" horloge

Of een 58 (zou mijn voorkeur hebben)

Maar ben bevooroordeeld :ok_hand:t2:

2 likes

Ook erg mooie kleur. Op mesh knalt die echt!

1 like

Hopelijk heeft hij wel een beurt gehad. Anders mag je dat er gelijk bijtellen.

1 like

Zal wel meevallen denk.
En anders zijn er prima horlogemakers met schappelijke prijzen.

BB GMT.

Welke maakt niet uit, ik heb voorkeur voor de Pro, maar de pepsi is ook cool.

Klopt. Maar wil je dit voor je eerste serieuze horloge? Je wil toch trots als een aap met 7’ horloges’ de ad uitstappen? Later, als je wat wijzer of prijsbewuster wordt, ga je andere opties van aanschaf verkennen.:slightly_smiling_face:

GMT moet wel lukken voor 3k maar een Pro zal een uitdaging worden. Afijn niets is onmogelijk

:joy:

Fijn dat je hier dingen oppikt, maar heb je al eens geprobeerd om een Tudor bij Tempus te laten servicen?

2 likes

Nee wel een Rolex, dat ging prima :rofl:

Zijn de voorgestelde modellen niet te braaf voor em? Als zn smaak in de hoek en formaat Diesel en misschien tw steel valt, zou ik eerder denken aan n occasion Luminor, Anonimo of iets als U-boat.
N forse Oris Aquis lijkt me wel in t straatje te passen.

Zelf dacht ik aan n occasion Breitling (Super) Avenger. Diameter is wel wat meer, maar zou ook op lug2lug letten.

2 likes

Sinn, serieus materiaal, is minder “juweel”, meer gebruik of tool.
Ook Damasko is in die strekking.

Kom je ook niet overal tegen, het zijn horloges waar de meeste “leken” nooit van gehoord hebben.

1 like

Lekker passen en kijken bij een juwelier.
Voor mij was het de Aquaracer.

5 likes

Goed advies zeg. Voor een nieuwkomer is dit echt wel een dresser, en ook zo netjes binnen budget :joy:

4 likes

Ah. Hij zoekt dus helemaal geen serieus horloge.

Dan kan hij net zo goed z’n Diesel houden.

Dat scheelt hem ook weer geld en nodeloze moeite.

2 likes

Als hij net uit de Diesel categorie stapt zou ik persoonlijk het budget doormidden hakken en 2 leuke horloges kopen.

Als hij van een wat grotere en funky stijl houd.

Doxa Sub 300 Professional met oranje dial 2e hands?

Sinn 104 st sa erbij met witte of zwarte dial?
Bandenslet van hier tot Tokio. Kan je zelfs een zuurstokroze croco aan hangen. Nog altijd beter dan een Diesel… :smile: :ok_hand:

Met zwarte wijzerplaat ook meer dan o.k. denk ik.:+1:

5 likes

Wat een vreemde comment. Doen we tegenwoordig aan gatekeeping voor horloges?

Dank allemaal voor de tips! Super waardevol. Tudor Black Bay 42mm, TH Aquaracer, Oris Aquis of een Breitling Super Avenger vind ik ook goed passen.

1 like

Ik denk ook dat je het in deze merken moet zoeken. Als je zo’n stap neemt, en voor het eerst serieus geld uit geeft voor een horloge wil je wel een bekend merk om je pols.

Dit waren in ieder geval voor mij toen bekende merken toen ik deze stap nam.

3 likes

Oh ja, helemaal vergeten… Iedereen met de black bay… Vergeet n occasion Pelagos niet als ie v forse Diesel hield.
Alleen kan t gewicht v titanium wel n andere beleving geven. Maar hij is wel fors, dik en imho wat stoerder dan n black bay.

1 like

Ok, als je in die lijn zoekt: Bell&Ross

Alhoewel je mijn inziens dan te veel betaalt

1 like