Tis alweer Woensdag

Nadat ik hem vandaag weer in elkaar heb gezet, mijn monster.

Ik had hem uit elkaar gehaald om te zien hoe het een en ander in elkaar zit. dit ivm met het Monster modden
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,15409,15409#msg-15409/
project van Rob en mij

De rechter:

Niels

Op het andere forum staat er nog een te koop (in een mooiere staat dan de mijne)!

Vandaag mijn Panerai

De Oris, blijft favoriet. Fijne afwerking ook de kleine puntjes die haast niet ziet maar bij schemer al zoveel licht geven dat ze op de maan… beetje overdreven. Maar wel heel mooi.

De houder waar je uurwerk in zit is een kasthouder om te openen en niet voor het uurwerk.

Hi Freddy,

Dat weet ik, maar vindt het niet prettig om een uurwerk op de rotor te leggen maar vrij te hangen. Dus gebruik ik daar o.a. deze kast houder voor. ik leg hem er wel gewoon los in en klem hem niet vast. Of heb jij als kenner een betere optie c.q. zeg jij dat het kan geen kwaad om het uurwerk zo op de rotor of wijzer asjes neer te leggen.

Kwaad kan het niet zolang je de regelssleutel of piton aan de spiraal raakt of tegenstoot.
Kan zo ook al gebeuren met het verkeerd vast nemen met de vingers, altijd zien dat je van de balans of onrust of regelorgaan (verschillende nederlandse benamingen voor hetzelfde :D) afblijft.