Tissot LeLocle

Dag allemaal,

ik was benieuwd of iemand weet of dit model nog leverbaar is, de zwarte met arabische cijfers:

Deze zou ik willen kopen om te geven als cadeau, maar kan 'm op Tissot’s website en webshop niet meer vinden, net als de gewone versie met wit/zilveren wijzerplaat.

Zijn deze nog in productie of zijn ze alleen nog leverbaar bij dealers die ze nog op voorraad hebben? PS. is de prijs gelijk aan de normale versie of is deze, met stalen band, duurder? Zo; wat is de verkoopprijs?

Alvast bedankt.

Ik weet niks van het horloge maar ben wel benieuwd wat er arabisch is aan de cijfers…

Beetje off-topic.

Maar Renestiphout, Arabische cijfers zijn de cijfers zoals wij ze allemaal hebben geleerd op de lagere school: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Historisch gezien zijn dit in de westerse wereld de opvolgers van Romeinse cijfers: I II III IV V, etc.
Ze heten Arabische cijfers omdat ze qua schrijfwijze zijn afgeleid van het Arabische schrift.

Denk dat Rene bedoelt dat er weinig Arabisch is aan de cijfers van het horloge op de foto.

Packer Schreef:

Beetje off-topic.

Maar Renestiphout, Arabische cijfers zijn de
cijfers zoals wij ze allemaal hebben geleerd op de
lagere school: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Historisch
gezien zijn dit in de westerse wereld de opvolgers
van Romeinse cijfers: I II III IV V, etc.
Ze heten Arabische cijfers omdat ze qua
schrijfwijze zijn afgeleid van het Arabische
schrift.

Je was me net voor…Er zijn echter zeer veel mensen die dit niet weten. Altijd leuk om Geert Wilders stemmers hier mee op de kast te krijgen. Ik vertel altijd dat bepaalde horlogemodellen alleen nog maar met arabische cijfers leverbaar zijn. Zeker weten dat een paar mensen beginnen over de islamisering van de maatschappij. :smiley:

leeuwentemmer Schreef:

Denk dat Rene bedoelt dat er weinig Arabisch is
aan de cijfers van het horloge op de foto.

Nou ik zie toch echt 12 Arabische cijfers hoor. :wink:

Even ontopic, volgens mij is deze le locle verouderd en word hij alleen nog maar gemaakt in automaat en romeinse cijfers.
Ik kan me vergissen maar ik verkocht deze alleen nog maar in romeins.
Ik dacht dat hij met stalen band 395.- was, nogmaals dacht kan me vergissen.

Jaap-Wim,
de Archimede Arcadia heeft wel wat overeenkomsten met deze LeLocle. Wellicht een goed alternatief.

dreski Schreef:

leeuwentemmer Schreef:


Denk dat Rene bedoelt dat er weinig Arabisch is
aan de cijfers van het horloge op de foto.

Nou ik zie toch echt 12 Arabische cijfers hoor. :wink:

Ik zie toch echt 9 Arabische cijfers en 3 Arabische getallen. :stuck_out_tongue:

Mijn beste,

Tja, waar een mens niet allemaal op let.
Ik heb zodoende van dit fraaie horloge al meer geleerd dan dat de wijzerplaat ogenschijnlijk bedoelde.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

diabloNL Schreef:

dreski Schreef:


leeuwentemmer Schreef:



Denk dat Rene bedoelt dat er weinig Arabisch
is

aan de cijfers van het horloge op de foto.

Nou ik zie toch echt 12 Arabische cijfers hoor.

:wink:

Ik zie toch echt 9 Arabische cijfers en 3
Arabische getallen. :stuck_out_tongue:

Volgens van Dale:
getal=veelheid, aantal (niet met een zn. als nabepaling; men kan niet zeggen: een getal boeken)
1.het getal der aanwezigen was zeer groot
1.de gasten waren slechts drie in getal

Er zijn dus twee horloges in getal waarvan één met 12 Arabische cijfers. Of je zou kunnen zegen Het Horloge met de Arabische cijfers heeft er 12 in getal.:stuck_out_tongue:

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Tja, waar een mens niet allemaal op let.
Ik heb zodoende van dit fraaie horloge al meer
geleerd dan dat de wijzerplaat ogenschijnlijk
bedoelde.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Met jou nog iemand :wink:

Haha zat inderdaad niet op te letten: Arabische cijfers vs Romeinse cijfers; blijkbaar geen geschikt onderwerp voor me op de vroege maandagmorgen.

Strego in amstelveen heeft er een liggen op stalen band.

Stond mij van bij dat het arabische cijfers op een gewerkte plaat waren, maar kan ook een gladde plaat geweest zijn. In ieder geval wel arabische cijfers.

Ze zwerven iig wel rond. Prijs was 410 euri (Vond ik duur…)

er is alleen een probleem, ben je al eens geholpen in een strego zaak?
ben in haarlem en amstelveen geweest en de service en hulp die je krijgt is zeer belabbert, zeg maar ronduit slecht.

Heren hartelijk dank voor alle reacties. (tu)

Hallo Johan, deze zwarte is volgens de wijzerplaat ook automatisch. Die met Romeinse cijfers ken ik, maar vind die niet echt heel mooi, daarnaast is het een geschenk voor iemand die sterk de voorkeur heeft voor Arabische cijfers. (zijn ogen woden slechter dus duidelijke afleesbaarheid heeft de voorkeur) Prijs valt me nog wel mee, heb zelf een witte Lelocle en die was geloof ik 375,- dus 20 euro meer voor een stalen band.

[quote]
Gepost door: Tobias (IP gelogd)
Datum: 09 maart 2009, 10:29

Jaap-Wim,
de Archimede Arcadia heeft wel wat overeenkomsten met deze LeLocle. Wellicht een goed alternatief.

Groet,
Tobias [/quote]

Hoi Tobias,

ik moet bekennen dat ik de Arcadia met roségouden cijfers en zwarte plaat erg mooi vind. Maar het is een cadeau voor mijn Vader en aangezien ik zelf de witte Lelocle krijg voor mijn verjaardag lijkt het mij wel leuk hem de zwarte versie te geven. :slight_smile: (maar pas als 'ie met pensioen gaat over +/- 2 jaar, dus vandaar de vraag over de verkrijgbaarheid, was benieuwd of die dan nog leverbaar was)

[quote]
Gepost door: Dorian (IP gelogd)
Datum: 09 maart 2009, 14:06

Strego in amstelveen heeft er een liggen op stalen band.

Stond mij van bij dat het arabische cijfers op een gewerkte plaat waren, maar kan ook een gladde plaat geweest zijn. In ieder geval wel arabische cijfers.

Ze zwerven iig wel rond. Prijs was 410 euri (Vond ik duur…)[/quote]

Bedankt voor de tip! Alleen ligt Amstelveen niet erg om de hoek. Net gekeken op de Tissot website en er zitten nog genoeg dealers hier in de omtrek dus zal van de week eens wat dealers langsrijden.

Prijs vind ik zelf ook fors, die 395 die eerder was aangehaald sprak mij meer aan. Hopelijk heeft dit niet met de prijsverhoging te maken, kan me nog herrineren dat de witte Lelocle in 2007 330euro op moest brengen, laatst moest m’n Moeder voor mijne 375 neerleggen, voor exact hetzelfde horloge!

Dit is het uiteindelijke idee:

*foto geleend van Gerard.

Haha !!

Da’s echt een goede Dreski !!

Ik heb 396 betaald…

voor 2…(zwart romeins op staal, zilver romeins op leer)

en nee niet bij strego ;), ben niet gek :stuck_out_tongue: (maar hij had er wel 1 liggen ;))