Tissot only (Deel 1)

Mijn Tissot staat te koop in het blauwe gedeelte.

7 likes

Line up van de nieuwe PRS516 met Powermatic.

Ik vind ze nogal simpeltjes (wijzerplaat en band) en dan weer fors geprijsd ten opzicht van de PRX met Powermatic.

2 likes

nee, die gaan het niet worden

Ik kan Tissot (of Seiko) ook niet altijd volgen. Dit lijkt een beetje op gebrek aan inspiratie (sprak de minst creatieve denker).

1 like

Minimal €865 voor een dag-datum-automaat met NATO-bandje, dat gaat het voor mij inderdaad niet worden…
Dan lijkt een PRX of Gentleman me de betere keuze.
Ik zou zelfs eerder een PRC200 quartz bestellen als het sportief moet zijn.

1 like

Daarom zijn builds en mods zo leuk :wink:

1 like

Tissot is wel goed bezig, voor mij dan.
Eén van mijn T-Touchen… …schrijf je dat zo…had plotsling een vlek in de display.
Gebruik gemaakt van de gratis opstuur service naar Brussel.
Een week of wat later komt het horloge weer terug en is gratis gemaakt.
Geen verzend/onderzoek/reparatiekosten helemaal niks.
Lekker bezig die Tissot!

-Freek-

3 likes

Mee eens dat ze over het algemeen goed bezig zijn. Alleen zie ik dat niet meteen terug in de PRS-reeks. Zegt me weinig, en al zeker niet als ik de prijzen hierboven zie.

Deze modellen zijn al vrij lang te koop als special editions voor een Amerikaans warenhuis, ben even kwijt welke. Blijkbaar geen ze ze nu ook hier verkopen. Vind ze inderdaad niet heel bijzonder :thinking:

Edit: Macy’s blijkbaar:

https://www.macys.com/shop/product/limited-edition-tissot-swiss-t-sport-powermatic-80-green-fabric-strap-watch-42mm-created-for-macys?ID=10000972

De PRS reeks heb ik ook niks mee.
Voor mij een te “gewoon” horloge voor die prijs.

-Freek-

Niet eens; ik heb er twee en ik vind ze geweldig.
Maar uiteraard een kwestie van smaak :innocent:

8 likes

De chronos zijn andere koek hè! Dat telt niet.

1 like

De niet-chrono’s trekken mij inderdaad ook niet zo :grin: :grin:

1 like

Te groot en te kaal. Vind ik ook zo jammer aan die Seastar joekels. De subdials van de chronos brengen de boel in balans.

1 like

Helaas zijn ze gelijk ook weer nog een maatje groter :sweat_smile:

Nu het toch over PRS gaat. Heeft iemand een sluitende uitleg bij de betekenis van PRS 516? Heb al het nodige gegoogled: de PR zijn wel duidelijk: " Particulary Resistant".
Maar de “S” en de “516”?

1 like

S zal wel voor Sport staan, en C voor Chronomètre denk ik…

1 like

Vandaag al de hele dag met de PRC op stap :grinning:

10 likes

Vandaag deze weer een dagje om

13 likes

Mijn Le Locle van de stalen band afgehaald en op leer laten zetten. Originele band via held @Floris155 van STRPS geregeld. Man, alsof ik weer een nieuw horloge heb en opnieuw verliefd wordt!

10 likes