Tissot only (Deel 1)

Valt heel goed mee, als ik zo lees wat er allemaal vervangen is. Je hebt in feite een nieuw horloge gekregen. Knap van Tissot !
Een band met sluiting alleen al kost normaal gezien €70 à 90.

1 like

Hierbij mijn Visodate op NATO

12 likes

Hergebruik buckle

1 like

OK, maar dan nog is het niet duur :wink:

1 like

Blijft ook prachtig die Visodate


6 likes

Even tijd voor iets vintage van Tissot

15 likes

Die is echt heel mooi PRACHTIG !! :heart_eyes: :star_struck:

1 like

16 likes

Ik gooi er even een rits foto’s in.
De PR 516 Electronic wordt aangedreven door een batterij die weer een balans aanstuurt. Een zwevende secondewijzer dus!

23 likes

Lekkere set zo!

Zit er nog verschil tussen de twee Couturiers (behalve de band)?

Draagt de Gentleman lekkerder op staal of op leer? :slight_smile:

Ik zag deze voorbijkomen:

Tissot Heritage 1948, wow!

Weer een doel erbij.

Gr. Marc

7 likes

6 likes

Allebei!

11 likes

De Couturiers zijn eigenlijk mark I en II van dit horloge:
Die op leder heeft nog de gekende Valjoux 7750 binnenin met 46 u gangreserve.
De tweede heeft een recente versie van de 7750 aan boord: A05.H21 met o.a. een 60 u gangreserve.

De gentleman draagt wat mij betreft net ietsje aangenamer op leder, maar op staal draagt deze ook heel soepel. Heel weinig verschil eigenlijk.
Het verschil bij de Couturiers is veel groter, vooral omdat de stalen band bij deze 24 mm is, dus veel zwaarder. Het geeft anderzijds wel echt de ervaring van degelijkheid.
Ik heb intussen een bruine lederen band besteld voor deze: eens zien of die combinatie ook werkt voor mij. Dan heb ik nog iets meer variatie :wink:

2 likes

Er zijn er dus die graag van eenzelfde horloge meer dan één variant hebben :grinning: :+1:

1 like

Nou, eh. Hetzelfde horloge hoor, alleen op een andere band.

:slight_smile:
Ik stond even op het foute been… Dacht even dat de bovenste een zwarte wijzerplaat had door de verschillende lichtinval. :wink:

1 like

De enige varianten die ik heb zijn van Seiko, twee keer een sarb en twee keer een skx echter van elk model is er een gemod.

Ik heb een 39mm Couturier Day Date. Die zat origineel op de stalen band maar ik draag em op leer. In het verleden heb ik ook de quartz chrono gehad, waar ik ook de stalen band van gehad heb. Het zijn inderdaad massieve brokken staal. Ik vond ze niet comfortabel.

Als ik ooit weer wat budget heb staat de zwarte Gentleman hoog op mijn lijstje. Ik vind em echt top!

1 like