Ah ik meende al dat je er al een had
Je doet een @Paul-V 'tje; meerdere uitvoeringen van hetzelfde model verzamelen
Eel Paul-V 'tje . Ik voel me vereerd
Ik dacht dat Jesus ook al wel zoiets had gedaan met zijn Casio Duro’s
Casio, Certina, Tissot, Citizen en natuurlijk Seiko.
Op verzoek toonbaar.
Ah, dat wist ik niet. Al zijn er natuurlijk wel meer mensen die meer versies van een model hebben. Heb er zelf ook wel een paar, al probeer ik tegenwoordig dubbelingen wel te vermijden.
Nee hoor,
Decennialang was 36mm een heel normale maat voor een herenmodel duiker en na een korte, tijdelijke ‘groot-, groter-, grootstrace’, zijn we inmiddels (gelukkig) weer terug bij normale maten, zoals deze. TAG Heuer heeft ook een 36mm Aquaracer, die ook unisex is.
En er zijn de laatste tijd diverse kleinere divers op de markt gekomen, zoals de Tudor BB54, de Super Squale en de Certina Action Diver. Goede ontwikkeling, wat mij betreft.
Het is puur persoonlijk Ed. Ik heb 20 cm polsen. Meeste duikers zijn bij mij tussen de 40mm en 43mm.
Over mijn twee kleinste duikers (sorry, dat ik dit in een Tissot-topic post):
De Tudor BB58 met 39mm diameter is perfect (47mm lug-to-lug) in alle opzichten.
Een Christopher Ward C60 van 38mm (45mm lug-to-lug) vind ik net iets te iel op mijn pols. Durf daarom ook niet meer kleiner te gaan.
Ik weet niet of de iets dikkere bezel van de CW iets aan bijdraagt. Schiet mij maar lek; ik kan de vinger er niet achter krijgen.
O.k., dat zijn flinke knuisten!
Maar dan begrijp ik het wel. Dan zal 36mm idd, op jouw pols, ielig tonen. Maar zelfs jij draagt dan toch nog een 39 x 47mm BB, wat op zich ook niet enorm is. De tijd van heel groot is weer effe voorbij, wil ik maar zeggen.
Dat van-wie-de-grootste-heeft is in ieder geval bij horloge’s voorbij
Een dresser van 36mm vind ik niet klein/ielig ogen. Bij een dunne bezelrand krijg je een ‘grote’ wijzerplaat te zien; vind dat mooi (en ook in balans).
Ja, ik vind de automaat, met 43mm, erg groot. Dus dit is wel beter.
Maar heeft deze nou een andere kastvorm? Lugs lijken anders gevormd en crown guards ook. En dan dunnere wijzers, kleinere indexen, natuurlijk en datumvenster anders.
graag nog een foto van het uurwerk.
Mooi ding. Leuk font ook met die dichte 2
Cal 40.5 binnenin denk ik. Veel plezier ermee.