Tissot only (Deel 1)

Hij is gold plated, maar dat maakt hem voor mij niet minder mooi. :star_struck:

1 like

5 likes

:star_struck::star_struck: ook zeer mooi, een Tissot chronograaf wordt een van mijn volgende aankopen, dus ligt er bij iemand nog een, die de horloge doos mag verlaten of te weinig draagtijd krijgt hoor ik het graag via een PB.

Mooi hoor :+1:

Zeker niet; hij ziet er nog heel netjes uit; veel plezier ermee. :+1:

Zo, het resultaat van een aankooprally van een paar weken, nummer 3 net binnen. :sweat_smile:

Van links naar rechts:

  • Tissot Cal 21.7 1936 (32 mm)
  • Tissot Antimagnetique Cal 27 B 1953 (33.5 mm)
  • Tissot Antimagnetique Cal 27 1944 (37.5 mm)

Nu maar weer even rustig aan doen.:innocent:

18 likes

:ok_hand:

Mooi hoor, de Antimagnetique is sowieso prachtig.

Die uit '44 is best fors voor die tijd?

1 like

Inderdaad, volgens mij was 32-34 mm normaal in die tijd.
Maar Tissot maakte in de jaren 40 dus ook ā€œOversizeā€ modellen in allerlei maten, zelfs met uitschieters tot 40 mm zoals deze: https://shop.hodinkee.com/products/oversized-1950s-stainless-steel-tissot?variant=17406342404#
(let even niet op die prijs, bij Hodinkee zijn ze helemaal koekoek :face_with_hand_over_mouth:)

Hier staat bijvoorbeeld nog een 39 mm te koop voor een iets schappelijkere prijs (ook wat mindere staat)

1 like

Zo dan, die zijn best aardig.

1 like

Fraai trio, heeft de jumbo een drie kleurige dial?

Is inderdaad drie verschillende kleuren / bewerkingen waarvan er twee reflecterend zijn, dus vanuit elke hoek ziet het er weer anders uit. :sunglasses:

10 likes

Dit is niet alleen een uitschieter in maat met zn 40mm maar ook in materiaal, een stalen jumbo van 37+mm is een uitzondering.

1 like

Dat is waar, ze zijn wel vrijwel allemaal plated. :thinking:

1 like

Ik denk overigens dat het 40mm incl kroon is (zonder kroon zal het wel rond de 38mm zijn denk ik)
En de prijs is idd ā€˜koekoekā€™ :sneezing_face:

1 like

Als ik de verhouding uurwerk/kast even opmeet op de foto kom ik op een verhouding van 1.475. Bij een uurwerkdiameter van 27 mm kom ik dan toch op 39.8 mm zonder kroon.

Ik vergeef ze dat ze dat hebben afgerond naar 40 mm. :sweat_smile:

2 likes

Toevallig staat nu een stalen jumbo (volgens de verkoper 40mm incl kroon) met dezelfde ref. te koop.

LET OP: dial is waarschijnlijk een re-dial, type logo komt niet overeen met de periode van het uurwerk.
De kast lijkt me iets te enthousiast gepolijst.

leuk trio :heart_eyes:

1 like

Gaaf zeg, vooral die linker en die rechter!!

1 like

Inderdaad, de middelste was de eerste van dit trio, maar door de andere twee sneeuwt hij wel een beetje onder. Nog even afwachten of het een blijvertje gaat zijn. :sunglasses:

1 like