Tissot only (Deel 1)

Yes, mag ik hier ook weer posten met de nieuwe Couturier!
Nog wel even op de juiste tijd zetten en de band passend maken.

8 likes

Bijzondere verschijning; deze versie van de Couturier hebben we hier volgens mij nog niet gezien
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Gefeliciteerd mooie aanwinst, heb deze nog niet eerder gezien.

1 like

Dank.
Ik ben hem hier inderdaad ook nooit tegengekomen op het forum.
Model is rond 2011 geintroduceerd. Wat mij tegenhield was de forse list van $ 875, en de wellicht te kleine maat van 39mm. En die maat valt 200% mee, hij draagt echt veel forser. Voelt ook aan als een superdegelijk horloge, net zoals mijn eerdere Couturier’s.

2 likes

Je zou hem voor de grap eens moeten opmeten; ik heb het idee dat ze bij couturiers altijd de maat van de bezel opgeven. Ik heb een blauwe maandag een couturier quartz chrono gehad en die was volgens opgave 41 mm. Ik heb hem wel eens opgemeten, maar hij was toch echt 43.5 mm.

Op zich is het ook wel apart dat je ook vrijwel nooit een “gewone” couturier ziet. Het zijn bijna allemaal chrono’s. Ik geloof dat er wel een normale niet-chrono bestaat, maar je ziet ze nooit. :thinking:

1 like

Hahaha, had ik gedaan, omdat die maat me vreemd leek.
En inderdaad: 40,6mm!
Vergissing van de bank in mijn voordeel :slight_smile:

1 like

Haha inderdaad :laughing:
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze dat doen; snap niet wat de reden daarvan kan zijn. :thinking:

1 like

Ik zat even op marktplaats te kijken kom ik er daar één tegen in rosé/goud.

5 likes

Mijn nieuwste aanwinst hier nog niet gepost :fist:t3:

13 likes

12 likes

Iemand deze al irl gezien?

https://www.tissotwatches.com/nl-be/t1084081105800.html

TISSOT BALLADE POWERMATIC 80 SILICIUM

Riep er iemand Tissot?

Nu ook te zien in het blauwe gedeelte :wink:

4 likes

Mooi, welke is dit?

Zo, even “geformaliseerd” met een donkere band. Niks mis met een dresswatch. :smiley:

15 likes

Schitterend!

Verandering is leuk, maar het bruine bandje is nog mooier wat mij betreft.

2 likes

Deze had ik een tijdje terug besteld met stalen band. Mooi hoor. Maar omdat de secondenwijzer van de chronograaf niet recht stond, toen maar teruggestuurd. Best jammer, ook vanwege het bescheiden prijskaartje dat eraan hing (daarna gekeken naar een PRC200 (te klein), een Seastar (mooi!), maar uiteindelijk de Hydroconquest gekocht).

1 like

Ja, deze is voor de formele gelegenheden. Zaterdag eens een wristshot met hemd en colbert. :wink:

Deze wijzerplaat blijft ook moeilijk te fotograferen. Loopt als een zonnetje. Kijk @wbcoupe, ik draag hem weer!

17 likes

:+1: :+1: :+1: :sunglasses: