Tissot only (Deel 1)

De crosshair is subtiel en (naar mijn mening) precies genoeg aanwezig :grinning:

16 likes

Maakt het model wat sportiever. Ter vergelijk

18 likes

Vraagje: heb jij de stalen band er los bij gekocht? Ik zie ze enkel op leer.
En zo ja: aan wat voor bedrag moet ik dan denken voor de band?

2 likes

Heb de stalen band er inderdaad los bijgekocht. Kost rond de €180,-.

1 like

Ik heb de variant zonder crosshair ook gehad :grinning:

14 likes

Kanonnen. Da’s niet gepiest, en toch nat.

1 like

Er is wel ruimte voor onderhandeling bij de AD hoor :grinning:

1 like

Zeker als je de band gelijk met horloge koopt vermoed ik zo.

Klopt!

Die geïntegreerde band ziet er wel heel tof uit op dit horloge! Ben meestal niet echt fan van die look, maar deze kan hem goed hebben!

1 like

Is dat die nieuwe “Genta tissot” die laatst op het forum besproken is? @WilSeiko

Correct, de PRX 20 205 ofwel T137.410.11.041.00

1 like

Gefeliciteerd! :ok_hand:

Ik zag hem ook al bij ‘wat dragen we vandaag’.
Kun je nog iets vertellen over de gedachtegang van dit ontwerp?
Of is het wat het lijkt, twee verschillende tijden bijhouden. Handig als je op de beurs werkt.

Wat ik bijzonder van het ontwerp vind is dat ze gekozen hebben voor twee totaal verschillende stijlen.

Mooi van eenvoud deze nieuwe. Heeft best veel van mijn oldtimer PR516 quartz vind ik behalve dan de geintegreerde bracelet :hugs:

8 likes

Licht dragende beater die verbazend accuraat loopt

6 likes

Dank! Ontwerp van de kast heeft Tissot overgenomen van een piece unique uit begin van de 20e eeuw. Desbetreffende horloge was van een Rus die de revolutie daar niet overleefd schijnt te hebben. Dit is een moderne reinterpretatie van het ontwerp. Het origineel had een enkele tijdzone. Ik meen dat de dual time geen historische significantie heeft. Maar ik ben geen expert. Met de beurs slaat u de spijker volledig op de kop. Ik handel veel in Amerika dus de tweede tijdzone staat op NYC.

1 like

Welk model is dit?

Tissot T56563339 ook wel Centenary ook wel Banana ook wel Prince Heritage! :crazy_face:

Gaaf! Heel erg bedankt voor je uitleg! Dat maakt het horloge alleen maar bijzonderder.

1 like

Ik heb al meer dan 10 jaar een prc200, moet ik ook een quartz is laten nakijken? Wat zijn jullie ervaringen.