Tissot only (Deel 1)

Jep, is heel mooi afgewerkt met facetrandjes enzo, heel blij mee :blush:

1 like

Niemand gelooft je natuurlijk, vandaag :rofl:

Mooi horloge!

Goed lezen he, staat niet bij dat het vandaag is.

13 likes

Welke van de 2 kleuren vinden jullie het best bij mij passen?

En is het horloge net een tikkeltje te groot voor mij of toch de juiste maat?

Ik waardeer jullie oprechte mening!

10 likes

Tweede is het meest neutraal, natuurlijk. Maar de blauwe vind ik echt veel mooier. M.b.t. formaat, is altijd moeilijk in te schatten aan de hand van een wristshot. Toont altijd groter.

2 likes

Het lijk of de lug to lug afmeting groter is dan je pols. Duidelijk te groot. Voor keur voor blauw.

@Ziggy Dat bedoel ik dus. Een wristshot vertekent enorm, waardoor dit maar zo kan lijken op zo’n foto. Dit onderwerp komt eens in de zoveel tijd altijd weer opnieuw langs. Als je wil zien hoe het irl draagt, moet je voor een spiegel gaan staan en dan een foto nemen.

1 like

Ik heb een mooie video gemaakt ervan maar kan dit helaas niet hier uploaden, maar heb een screenshot ervan genomen.
Kan u aan de hand van dit een betere mening geven?

Met vriendelijke groet,
Ziggy!

1 like

Ik zou de blauwe kiezen, de tint vind ik erg mooi en heel erg afhankelijk van de lichtval.
Ook in fel licht is het een mooie en relatief bescheiden blauwe kleur :grinning:.

Ik heb zelf ook de blauwe:

7 likes

Als ik inzoomt voor een betere zicht, zie je duidelijk dat de uiteinden van het horloge bijna net zo breed is als je pols.
Ik zou je adviseren om 2 stappen terug te gaan in diameter. 36-38mm zou je beter staan dan 40-42mm. Uiteindelijk
moet je dragen wat JE zelf vindt dat bij je staat en niet wat een ander ervan vindt. :eyes: :fist_right: :fist_left:

Blijft moeilijk, want het irritante van een telefooncamera is dat de verhouding van dichtbij niet meer klopt. Ik begrijp dat je 'm in de winkel om hebt gehad en niet meer even 'n foto kunt nemen terwijl je voor een spiegel staat. Want dat geeft het beste idee. Op deze still lijkt ie net te kunnen, maar wat aan de grote kant. Maar een advies van een maatje kleiner heb je ook niks aan, want dit model wordt volgens mij alleen maar in deze maat gemaakt. Hoe vind je zelf dat ie zat?

2 likes

Tja; dat is een leuke theorie. Voor mij is dat ook de ideale maat, helaas is het aanbod nieuwe horloges in die maat nihil :wink:

2 likes

Deze staat in het blauw

2 likes

Het blijft gewoon lastig. Absoluut erg belangrijk wat je zelf prettig vindt zitten/dragen. Zelf heb ik geen al te brede polsen, maar 40-42 mm vind ik zelf een heerlijke maat.

Kijkend naar de foto vind ik hem niet te groot.

Blauw is erg gaaf, zou ook mijn voorkeur hebben. Maar dat wordt mede gevoed doordat ik al zwart en wit heb als dial en dus voor de afwisseling blauw zal kiezen.

De blauwe vind ik wel ik echt prachtig!
Mooier als de zwarte maar ik heb al 2 andere blauwe en nog geen zwarte.

Moeilijke keuze dus :sweat_smile:

6 likes

Nee, dan zou ik zeker zwart doen

En die Seiko is ook erggggg mooi.

Zelf net een Classic Dream Swissmatic besteld

3 likes

Niks mis met thema blauw in je collectie. Gewoon kopen wat jij het mooiste vindt. Overigens komt deze zomer de PRX in Powermatic80-uitvoering. Voordeel van dit model is dat ie erg korte lugs heeft en een geïntegreerde band, waardoor ie kleiner draagt, ondanks dat ie 40mm is. Retro design moet natuurlijk wel je ding zijn (ik vind het schitterend!)…

5 likes

Blauw, zwart en zilver.
Sorry for cross picture. :ok_hand:

2 likes