Erg gaaf model, ik vind hem mooi met die rechthoekige indices. Alleen 44mm met die rechte lugs, wordt dit echt een blok beton aan mijn arm.
Ik vind die rechthoekige indices ook mooi, maar ook de relatief smalle en lage bezel. Eigenlijk het complete recept voor een duiker naar mijn smaak
Weet niet wat de lug to lug is, maar gezien de rechte lugs zou die zomaar eens fors kunnen zijn. Als hij nou 4 mm kleiner was geweest…
Nog een nieuw model, de Seastar 2000 Professional:
Waterdicht tot 2000 ft / 600 m
Ook voor de grote polsen onder ons met 46 mm diameter en 15.8 mm dik
Die lichtblauwe is wel heel gaaf…
Eens, mooie kleur
Overigens lijkt hij natuurlijk best wel op de Seastar 1000, die is met 43 mm diameter en 12.7 mm dik ietsje geschikter voor de kleinere pols. Band van de 2000 vind ik wel mooier en dat patroontje op de wijzerplaat is ook een leuk detail.
Het is voor mij inderdaad ook die wijzerplaat die me erg aanspreekt.
46mm is niet niks, maar wie weet past het wel op m’n 20.5cm polsen
Wordt nog een strijd tussen de Seiko SPB143J1 en deze nieuwe Seastar 2000, zo in mijn zoektocht naar een duiker
Met zo’n polsmaat zou het wel moeten lukken; ik hoef er met mijn 16 cm niet aan te beginnen
Succes met de zoektocht
Hoe bevalt de gentleman? Blijft een mooi exemplaar.
Waarom? Dan hebben ze het bij Tissot niet begrepen want een mooie 41mm was veel interessanter geweest. Hier mijn 43mm.
Zo, die staat er mooi op!
Tja, dat begrijp ik ook niet zo. Nu snap ik dat je voor 600m waterdicht meer materiaal nodig hebt dan voor 300m, maar je krijgt niet het idee dat ze er veel moeite voor gedaan hebben om hem kleiner te krijgen.
Het zal wel verkopen, anders deden ze dit denk ik niet.
Tja, alles boven de 200m geef ik niets om.
Alles boven 50m geef ik niks om, zwemmen doe ik toch niet met een horloge
Het gros van de duikhorloges zal vast ook niet veel water zien, maar 600m klinkt beter dan 200m, en dat verkoopt. Denk ik…
Nou inderdaad, erg gaaf. Maar ook voor mij is die 46mm wel erg groot. 41mm Is mijns inziens een meer dan goede maat voor een dergelijk horloge.
En de WR geef ik ook helemaal niets om. Zwemmen doe ik alleen met de Apple Watch om, nooit met één van mijn reguliere horloges.
Verdraaid, je hebt gelijk.
Hier zie je erg goed het verschil in kleur van de platen. De quartz neigt wat naar paars.
Viel mij ook direct op. Vind de kleur van de quartz niet heel fraai en van de automatic juist wel.
Dat zeker, wel een stevige prijzen trouwens
Ja, dat kan online goedkoper. Vind ik wel jammer want ik zou het zo leuk vinden om eens bij een AD iets af te rekenen. Echter ben ik dol op leuke kortingen en dan ontkom je niet aan een online aankoop.
Deze PR100 Saphir begin deze maand hier overgenomen en vandaag even een uitgebreid badje gegeven. Altijd leuk om te zien wat er onder alle schmutz vandaan komt.
Twee keer water in de ultrasoon ververst, je kon niet eens meer door de holle middenschakels heen kijken
Daarna voorzichtig met cape cod en garryflex over de band, is weer een heel ander gezicht!
Alleen nog even kijken of ik een vervangende bezel kan vinden.