Tissot only (Deel 2)

Een NO(?)A… Het eerste horloge dat ik van mijn salaris kocht, nadat ik het studentenleven achter mij liet. Een Tissot 1853 Le Locle. Nu een dikke 20 jaar geleden. 3-4 jaar geleden gaf ik de Tissot aan mijn zoontje (nu 15jr), maar hij droeg het nauwelijks. En vanmiddag gaf hij het met lichtbevende stem :sweat_smile: terug aan mij. Hij vindt het zonde dat het niet gedragen wordt. Helemaal mee eens natuurlijk. Afgesproken dat hij hem weer pakt als hij daar zin in heeft. :ok_hand: (Nu maar hopen dat hij niet 1 vd andere horloges uit de box meegrist…)

De ETA2824-2 doet nog steeds goed zijn werk. Al die jaren zonder service :zipper_mouth_face: en het loopt nog -6/dg. Lang niet slecht. Ik zal de Le Locle met plezier weer om de pols slingeren. De cleane dial en vooral de secondenwijzer vind ik ontzettend goed gelukt.

Fratello schreef een paar jaar geleden ook nog een stukje over dit oudere model, zag ik: 【F】The Tissot 1853 Le Locle L164/264: An Underrated Every-Day Watch

9 likes

13 likes

De band die erop zit vind ik vrij kansloos, maar wat vinden we hier van:

Vind hem zelf wel erg leuk. Band met dichte schakels of rubber erom en :ok_hand:

2 likes

Die band vind ik echt niet mooi. Is deze qua maat het beste voor je pols?

Ik heb alle rubber banden er af gehaald en alles vervangen voor staal…

1 like

Band vind ik niet geweldig, maar het alternatief is meestal een stalen band zonder aansluitende endlinks, en dat vind ik altijd erg lelijk. Dus als origineel staal geen optie is, dan rubber of leer.
Of toch maar een ander horloge zoeken :sweat_smile::wink:

2 likes

Blijkbaar gaan die Tissot duikerts toch een beetje in m’n hoofd zittten….

Vind nog wat anders leuks, helaas wel quartz……:

1 like

hey Jooost, heel mooi horloge! Hoe noemt deze…? Is dat een Balade ofzoiets
Klopt het dat k hem in het blauw heb gezien, vandaag nog en nu niet meer?

1 like

Klopt , het speelde even door m’n hoofd om een andere weg in te slaan maar heb toch besloten deze mooie Tissot te houden :blush:

Tissot Vintage powermatic 80
Model: t920.407.76.038.00

ooeee was je net iets te snel met hem in het blauw te zetten… maar ik had hem gezien en redelijk geïnspireerd geraakt… behoorlijk zeldzaam ook vlgns mij… geniet
er dan maar lekker verder van. :smiley:

1 like

T-Touch expert titanium

4 likes

8 likes

7 likes

Vanmiddag de laatste NA voor dit jaar opgehaald :fire:.

12 likes

Mijn enige Tissot uit 1972 al 2 jaar en 9 maanden in bezit…

8 likes

11 likes

11 likes

Mooi zeg!

Maar hoe vaak ik dit al gezegt heb…

:joy:

1 like

Groetjes uit Mallorca​:desert_island::smiley:

13 likes

Heb meerdere hobby’s wat een hoop geld kost :wink:. Keuzes…

Heb vaak 3 horloges liggen, eerst weer iets eruit voordat er weer wat nieuws komt. Gezien ik ze alle 3 dit jaar nieuw heb gekocht kan ik wel weer even vooruit. Gr.

1 like

7 likes