Errug tof!
Altijd (en nog steeds) in dubio gestaan wat betreft de PRX. Het model heeft me nooit echt kunnen bekoren, in welke kleur dan ook.
Ooit eens een kwartsversie besteld, tien minuutjes gedragen en teruggestuurd. Was mijn ding niet. Nooit de Powermatic versie om de pols gehad, wellicht zou de ‘wafel’ wijzerplaat me meer bevallen, wie weet.
En dan zag ik deze carbon versie :
Deze zag ik wel zitten… Hoewel, bij nader inzien (en na het bekijken van diverse Youtube filmpjes) blijkt de leesbaarheid van de metalen elementen ‘Tissot’, ‘1853’ en ‘PRX’ nogal te wensen over te laten.
Ze hadden dit eigenlijk beter gedrukt op de wijzerplaat, zoals de ‘Powermatic 80’ vermelding.
Los van de leesbaarheid vind ik de metallic elementen niet echt passen bij het materiaal en de gehele look van het horloge ; ook het metalen datumvenster is ietwat storend, waar het bij de andere Powermatic modellen dan wel weer past.
Iemand deze al gekocht en wat zijn de bevindingen/ervaringen ?
Leuk detail is wel dat deze de 80.811 Powermatic aan boord heeft, met de silicon balansveer, in tegenstelling tot de andere Powermatic modellen die de basic 80.111 hebben…
Blijkbaar weet Casio hoe het wél moet :
https://www.casio.com/intl/watches/edifice/product.EFK-100CD-1A/
Dat is gewoon een stalen horloge, alleen een carbon wijzerplaat
Het probleem bij de PRX Carbon ligt dan ook bij de wijzerplaat…
Dat is zo. Ik vind de wijzerplaat van de prx eigenlijk ook gewoon veel te dressy voor een carbon horloge. Daar zou een veel sportievere wijzerplaat in moeten. Casio doet dat wel beter inderdaad.
Crosspost van de avondwissel
En een snelle lumeshot na wat alleen jammer dat het effect erg snel weg is.