Tissot only (Deel 2)

11 likes

Deze blijft dan toch maar…

6 likes

Zijn er al 38mm versies van de PRX te vinden in de winkels? Ik kan me nog voorstellen dat ik mijn blauwe PRX ervoor in ga ruilen…

22 likes

7 likes

12 likes

6 likes

9 likes

Zoiets zou ik ook nog wel eens willen proberen. Hoe groot is deze? Heb je een type aanduiding? Dna kan ik me daar eens in verdiepen :slight_smile:

4 likes

Tissot T-Trend TXL
Ref. nr. L860 / 960K

Er zijn wat variaties. Op leer i.pv. staal, witte plaat ipv zwart.

1 like

Mijn L871-971 uit 2004

Zat vroeger op bruin leer maar die was versleten. Daarna op staal.

Vandaag een AliExpress versie binnen gekregen. Valt helaas enorm tegen:

Veel teveel ruimte tussen band en horloge.

Enige winst is dat ik ontdekte dat de bandpen na 21 jaar uit elkaar viel dus nu opzoek naar een goede 14mm, stalen band in een ultrasoon bad reinigen en weer terug zetten.

Dus je bent gewaarschuwd @Cav en volgens mij heeft @PetraO dit horloge ook.

Tenzij het bandje ontworpen is voor het rechthoekige model, die lijkt langere lugs te hebben…
Plaatje van AliExpress:

4 likes

Die band is inderdaad voor het model wat ik heb.

Ik schrik trouwens van de prijzen op Chrono. Dan hebben die Vinted-kopers wel een goede deal gemaakt.

2 likes

Jammer, was maar €16. Dan maar op zoek naar iets universeel leer 24-14mm… want qua materiaal en kleur staat het goed.

Sowieso zou ik hem dan op staal willen hebben. Ik kwam op vinted een champagne kleur tegen, maar die lijkt mij gewoon vern…t…

1 like

Klopt.

Er staan genoeg originele te koop. Zoals je op vinted ziet: de kast is bij veel exemplareren goedgebruikt. De minder gedragen / NOS exemplaren zijn strak en glanzend, zonder krassen. Dat glimmende voegt echt iets toe, vind ik.

Ondanks dat het qua aanschaf voor mijn doen een betaalbaar horloge is, oogt het luxueuzer dan het werkelijk is. Het draagt ontzettend fijn. En dat is ook wat ik las van mensen die ze vanaf nieuw gedragen hebben. Gewoon een heel fijn horloge, die duurder oogt dan 'ie is.

1 like

Nu heb ik dat over het algemeen heel vaak bij Tissot.

1x heb ik een nieuwe gekocht voor 700 euro, nu 3 jaar later mag ik in mijn handjes knijpen met 250 euro.

Een paar maand geleden had ik een pr100 voor 65 euro in nieuwstaat en nu een classic voor 150 euro.

Dan is het nu dus de kunst om geduldig te zijn en een goede 2e handse te scoren :slight_smile:

Daar was toch een middeltje voor???

Zo zie ik dat ook.

Misschien toelichten: ik heb een Rado die 1k meer waard is, dan een vergelijkbare Tissot uit dezelfde periode rond 2010. Beide chrono, allebei Eta.

De Rado onderscheidt zich door het gebruik van keramiek en een goede taper op de band. Zowel de Rado als de Tissot-sluiting werken fenomenaal. De uurwerken zijn gelijk. Het Saffier is gelijk. De Rado is zeldzamer, maar de Tissot kom je ook nooit tegen. Dus ik snap dat prijsverschil oprecht niet.

Ik ben blij met mijn Rado (gekregen) en mijn Tissot (op Vinted gekocht). Dus ik hoef niet te kiezen, maar de Tissot zou ik eerder aanraden. Die past denk ik beter om meerdere polsen.

Voorbeeld van zo’n Tissot

Mijn zwarte Rado glimmer voor de beeldvorming

4 likes

Ja, maar als je voor hetzelfde geld een goede kunt scoren… Zoals je al hebt ontdekt liggen de prijzen op Vinted voor dit soort Tissots vele malen lager dan op Chrono (waar ze mijn inziens onverkocht zullen blijven).

1 like