Welkom hier. Mooie Tissot om mee te beginnen
Het betreft de Tissot Seastar 2000 Professional Powermatic 80. Turquoise variant.
Kwam dit ergen online tegen, blijkbaar introduceert Tissot een nieuwe heritage chrono:
https://swisstime.by/blog/chasovye_novosti/novye_stilnye_chasy_tissot_telemeter_1938/
Ziet er niet verkeerd uit
Rock on
Ik vind de meeste ook goed geslaagd, alleen word ik zelf dan altijd toch weer meer aangetrokken door het vintage origineel, dus ik heb zelf geen heritage chrono
Yeah, daar kan ik me wel in vinden.
Een echte vintage chrono is ook erg gaaf
Dat vintage Tissot logo is om van te snoepen
de witte dial ben ik wel fan van!
Bij die bovenste foto is de dag/datum aanduiding bijzonder, hoe dat op de dial is uitgevoerd!
Hi Paul, ik vind deze prachtig. Is hij nog ergens te koop? Ik kan 'em op de Tissot site niet vinden - of kijk ik niet goed? Dank je wel, Bas
Ja, dat is de eerste versie van deze Couturier Chrono, nog met Valjoux 7750 binnenwerk (onderste foto). Ik vind de manier waarop het dag-datum-veld doorzichtig gemaakt is ook wel leuk bij deze .
Dit is een leuk artikel over de VJ7750: https://www.watchreviewblog.com/history-valjoux-7750-eta-movement/
De tweede en voorlaatste foto’s zijn van de opvolger met Valjoux/ETA A21.H05 binnenwerk en 60 uur gangreserve.
En nog wat meer over deze binnenwerkjes :
Dankjewel Bas .
Helemaal mee eens . De wijzerplaten vind ik mooi qua ontwerp/verhoudingen, en de materiaalkeuze vind ik top: de Mk. I is net een veld sneeuwkristallen wanneer de zon/het licht er schuin op zit, en de zilveren sunray-plaat van de Mk. II is ook echt wel mijn ding. Daarnaast is er een leuk contract met de cirkelvormige afwerking van de subdial-vlakken, ook al hebben die dezelfde kleur.
Maar wat je vraag betreft: nee dit zijn PRC200 Mk. I en Mk. II zoals gezegd.
Intussen zijn bij Tissot de Mk.III’s te koop, dus voor eerdere modellen ben je aangewezen op iets wat bij een dealer nog overgebleven is in de winkel, of tweedehands vrees ik.
Ik heb die van mij tweedehands gevonden, gelukkig nog vrijwel ongedragen en dus zo goed als nieuw.