Tissot only (Deel 1)

Oh een heleboel. :sweat_smile:

Ik heb een keer een documentje gemaakt met alle Tissot chrono’s met Lemania uurwerk, en daar staan de nodige leuke modellen in:
https://drive.google.com/open?id=0B-BuT5xHIR-rWW12dDRsX3JaS0k

Bijvoorbeeld een 45500:

Of een 45502:

Of een 817 natuurlijk, maar die zijn onbetaalbaar:

En een mooie C27 chrono, bijvoorbeeld een 6220:

of een 6216:

11 likes

Complimenten voor het complete overzicht.
Leuk om te lezen :open_book:
Heb jouw pdfje ook even doorgestuurd naar 2 anderen die niet op hf zitten.
Kunnen ze toch genieten :+1::+1::+1:

1 like

Mijn recente NA

4 likes

Wow. Maareh, mag ik vragen waar die hoge prijs vandaan komt? Wat is het verhaal hier achter?

Ik weet ook niet precies wat het verhaal achter die 817’s is. Volgens mij zijn het militaire chrono’s die geleverd zijn aan de Zweedse en/of Zuid-Afrikaanse luchtmacht. Ze zijn ook geleverd met andere merknamen op de wijzerplaat, zoals Lemania en Selectron, allemaal met hetzelfde ref. nummer.
Verder heeft ook Breitling ooit militaire 817’s geleverd, volgens mij aan de Italiaanse luchtmacht, maar die zijn wel een fractie anders en hebben een ander uurwerk aan boord. Wat de link met deze Breitlings in geen idee.

Overigens is de prijs die je daar laat zien wel wat overtrokken, ik heb ze op eBay zien gaan voor rond de 3000 Euro, al is dat al wel weer even geleden.

Edit: hier link naar een verhaal over de Lemania variant: https://www.rolexforums.com/showthread.php?p=6903824

1 like

Helemaal goed, daar heb ik het ook voor geschreven.:+1::+1:

1 like

Foto van gisteren, even wat leven in de brouwerij! :blush:

5 likes

Heb je die al lang of recent NOS aangeschaft? Vind de PRS-en uit die tijd altijd erg druk, maar om een of andere reden heeft deze wat. :thinking::grin:

1 like

NOS van de juwelier hier op dorp, helemaal compleet. :blush:

1 like

En dàt zijn stalen rally banden zoals ze horen te zijn! Schitterend. En oerdegelijk.

1 like

Inderdaad! :blush:

5 likes

Stoere klatser.

1 like

Bedankt Wil! :smile:

2 likes

Kwam net een stukje op Hodinkee tegen over een ‘bijeenkomst’ van lezers.
Tussen al het Rolex geweld zowaar een Tissot 817 (@wbcoupe)

Mooi ding!

7 likes

Inderdaad, gaaf ding. :+1:
Nu gaan de prijzen vast nog verder omhoog. :joy:

Een bruin rally bandje op de Prs516.

6 likes

1 like

Iemand een tip voor een vintage Tissot dress watch model van 37+ mm (liefst time only)…

Er bestaan wel jumbo uitvoeringen uit de jaren 40-50, maar exemplaren in nette staat zijn vrij zeldzaam.
Hier enkele voorbeelden:



1 like