Tissot only (Deel 1)

Zolang het werkt, vind ik het juist wel bijzonder om in de collectie te hebben. En het moet zeker niet de boventoon voeren :-).

Heb ook de volgende modellen van fibreglas

En deze

Dus je ziet, het materiaal houd me niet tegen als ik het mooie horloges vind.

7 likes

Zitten inderdaad best leuke dingen tussen. Heb ooit deze laten lopen op ebay omdat ik hem te duur vond worden, achteraf wel een beetje spijt vanā€¦ :thinking:

2 likes

Zonde! Inderdaad een mooi exemplaar en absoluut een conversation starter op Koningsdag of tijdens wedstrijden van Oranje.

1 like

Nu in het blauwe gedeelteā€¦
image

4 likes

In het kader van exoten binnen de Tissot familie heb ik onlangs ook dit exemplaar aan de collectie kunnen toevoegen.

4 likes

Een bonte verzameling (via watchuseek)

Mooie Regate!

3 likes

Je kent ze wel de two-tone dials ook wel de ā€˜Bullseyeā€™ genoemd.

.
.
.

Iets zeldzamer en minstens even mooi is de Pointerdate.

.
.
.
Beide op zichzelf staande, mooie modellen.
Maar voor de mensen bij Tissot was dat in de jaren 50 niet voldoende en ze combineerden beide modellen.
Het resultaat een bullseye-pointerdate :ok_hand:

Naamloos

Te koop bij: https://www.visionvintagewatches.com/product-page/tissot-bullseye-pointer-date
(lijkt me een authentiek model)

6 likes

Overzichtsplaatje :slight_smile:

5 likes

Oude advertentie gekocht::sunglasses:

6 likes

Uiterst verbaasd en daarom advies gevraagd:

Heb een flawless Heritage Navigator 160 year anniversary in de blauwe hoek staan.
Vraagprijs lijkt mij alleszins redelijk; er is ruimte voor onderhandeling.

Maar tot nu toe lijkt het wel alsof ik de enige ben die reageert. Dat zet geen zoden aan de dijk dan natuurlijk.

Wat is er mis mee?

4 likes

Kwam een Tissot kerstboom tegen op Instragramā€¦ :slightly_smiling_face:

7 likes

Ik denk niet dat er iets ā€˜misā€™ is, geduld is een schone zaak, als je een snellere verkoop wilt realiseren iets in prijs zakken wellicht. Soms helpt een tijdje uit de verkoop halen ook.

1 like

Niet doen mensenā€¦ niet doen :face_with_raised_eyebrow:

Heel erg Rare inderdaadā€¦ :persevere:

Auw wat een knutselstukjes :grimacing:

Hier nog een:

Het was natuurlijk al langer bekend dat een Tissot 33.3 (15tl) met een zwarte wijzerplaat een van de meest begeerde Tissotā€™s is, maar het wordt steeds gekker. Deze heeft op eBay vandaag 12.400 US dollar opgebracht. :dizzy_face::dizzy_face:

Kunnen die gasten met het grote geld niet Rolexen blijven sparen ofzo? Tissotā€™s zijn voor gewone mensen. :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

1 like

Jaren '60 Stylist :slightly_smiling_face:

4 likes

Vandaag mijn eerste Tissot ontvangen. Gekocht bij Jomashop. Is tijd onderweg geweest, maar na ruim 3 weken toch eindelijk binnen. Blij mee. Hele fraaie klok. Enige (kleine) minpuntje is de naar mijn smaak iets te smalle band, 19mm.

Tissot Quickster Chronograph op nato.


1 like

Gefeliciteerd; veel plezier ermee. :+1:

Jaren terug sloeg het horlogevirus toe, het begon met ā€œoudeā€ Tissot horloges te verzamelenā€¦
Nu blijft enkel deze blijft nog overā€¦ de blauwe versie van de PR 516 GL
Mogelijks komt hij binnenkort ook in het blauwe gedeelte wegens heel weinig draagtijdā€¦
Maar nog steeds een kanjer toch?

6 likes

Iemand hier al de nieuwe Seastar 1000 met zwart-blauwe dial en rubberen band in bezit? Benieuwd naar de ervaringen van Tissot deskundigen