Tissot only (Deel 1)

We gaan zien hoe lang ik het ga volhouden. Vind het ook geen straf om elke dag een ander om te doen. ik houd wel van wisselen. :blush:

1 like

Dag 6, het horloge op m’n avatar, de 90’s 7750 Seastar. M’n eerste Tissot, waarmee de verslaving begon zo’n 5 jaar geleden. :innocent:

Overigens het enige mechanische horloge waarbij ik meestal de moeite neem om te datum goed te zetten (omdat er een fatsoelijke snelverzet op zit) :sunglasses:

11 likes

Als ik bij deze de datum 1 dag te ver draai begin ik altijd spontaan te vloeken.

17 likes

Haha dat kan ik me voorstellen :sweat_smile:
Als er geen fatsoenlijke snelverzet op zit neem ik de moeite echt niet meer. :sunglasses:

wauw, ook gaaf op die band !

Zit al klaar voor al dat chrono geweld wat hopelijk nog komen gaat

2 likes

Dat zijn er eigenlijk niet zo heel veel; ik heb (afgezien van deze) nog 3 vintage chrono’s. Mogen er best nog een paar bij. :stuck_out_tongue_winking_eye: Vooral een 70’s chrono mist nog… :thinking:

2 likes

Dag 7: eigenlijk was de PR1500 vandaag aan de beurt, maar omdat de band en mijn pols qua maatvoering onverenigbaar zijn blijft die lekker NOS en gaan we gelijk door naar mijn geboortejaarhorloge, de PR526:

15 likes

Die PR526 is mooi zeg… ik weet nog altijd niet waarom ze die naast de PR516GL geproduceerd hebben. Band is hoekig, ander uurwerk en andere wijerplaat?

1 like

Ik denk het “luxemodel” of iets dergelijks. Vermoed dat hij een stuk duurder was.

Overigens is er nog geen schroef hetzelfde als de 516; Kast, band, indexen, wijzerplaat, wijzers, uurwerk, kroon, achterdeksel, werkelijk alles is anders. Ze hebben zich er destijds niet makkelijk vanaf gemaakt. :sunglasses:

3 likes

Zoals Wilko zegt is de 526 een ‘luxere’ uitvoering (doet overigens niks af aan de 516).

Hier een duidelijke foto van beide modellen.

12 likes

Bijzonder… dank voor de info!

1 like

Mooi om het verschil zo te zien!

1 like

Dag 8. Tot zover de Tissot’s die jonger zijn dan ik, nu de exemplaren die ouder zijn :sunglasses:. Aangeland in 1974 met de 44646 Navigator. :sunglasses:

20 likes

De NA, mijn tweede Tissot alhoewel de eerste het nest al lang verlaten heeft

17 likes

Mooi!
Die heb ik ook een tijdje geleden ook overwogen.
Het blijft een genot om naar te kijken.

Gefeliciteerd en veel plezier ervan

1 like

Heerlijk gentlemen om te zien en te dragen.

1 like

En? Potentieel blijvertje? :thinking:

Dank @Dave76 en @Jesus

Blijvertje? @wander. Ik denk het wel, ik ben sowieso slecht in flipperen. En deze heeft een aantal eigenschappen waar ik naar op zoek was.

Sportief klassieke uitstraling, uurwerk met een flinke gangreserve, degelijk/ robuust (op staal is het een behoorlijk gewicht trouwens). 100 meter waterdicht. Ben dol op blauwe en blauw groene wijzerplaten :kissing_heart:

Ik heb er een klassieke zwart leren band voor en een donkerbruine meer sportieve.

4 likes

Haha. Dan heb je inmiddels een flinke verzameling :joy:. De Tissot is iig prachtig :ok_hand:

1 like